دبیر هیات اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران بیان کرد هم زمان با روز ملی سینما عضو گیری برای این حساب آغاز می شود.

فرهاد توحیدی دبیر هیات اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه عصر روز دوشنبه هفتم اردیبهشت اولین جلسه هیات اجرایی طرح حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران با حضور اعضای این هیات برگزار شد، گفت: در این جلسه من به عنوان دبیر هیات اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران انتخاب شدم و در اولین روز این جلسه موارد مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از این به بعد هر هفته جلسات منظمی از سوی این هیات برگزار می شود، توضیح داد: اساسنامه حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران نوشته شده و به رییس سازمان سینمایی ارائه شده است، در حال حاضر در تلاش هستیم تا آیین اجرایی این حساب را نوشته و موراد مختلف از جمله بیکاری و شرایط عضویت اصناف در این حساب را مورد بررسی قرار دهیم.

دبیر هیات اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران ادامه داد: عضویت در این صندوق اختیاری است و امکانات این حساب تنها شامل اعضای می شود. شرایط اهراز بیکاری افراد از سوی هیات و با کمک صنوف تعریف شده و براساس آن شرایط بیکاری هر فرد باید به تایید صنف مورد نظر برسد.

وی بیان کرد: در نظر داریم تا یک حساب بانکی برای این پروژه ایجاد کنیم تا همه اعتبارات و حق عضویت ها و همچنین کمک هایی که از سوی دستگاه های دیگر برای حمایت از سینماگران بیکار صورت می گیرد به این حساب واریز شود.

توحیدی در پایان گفت: ۲۱ شهریور ماه مقارن با «روز ملی سینما» عضو گیری آغاز می شود و از متقاضیان عضویت می خواهیم تا برای ثبت نام به دبیرخانه حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران مراجعه کنند.