زنجان- مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از بیماری های دام و طیور خدمات رایگان به دامداران زنجانی ارائه می شود تا سلامتی محصولات تولید شده بهتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشید کرمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان دامپزشکی استان زنجان در سالجاری برای پیشگیری از بیماری های دام و طیور برنامه ریزی های جدی در دستور کار دارد.

وی اظهار داشت: توجه به اجرای این برنامه باعث تقویت سلامتی دام و طیور و آبزی ها می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از بیماری های دام و طیور خدمات بهداشتی رایگان از قبیل واکسیناسیون داده می شود.

کرمی تاکید کرد: ارائه خدمات بهتر به مردم در راستای توجه به سلامتی دام و طیور است. 

وی به مردم توصیه کرد به محض خرید گوشت چرخ کرده از قصابی ها حتما قصاب گوشت را نزد خودشان چرخ کند و در غیر این صورت اقدام به خرید نکنند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، از ارائه آموزش به دامداران و پرورش دهندگان طیور در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این سازمان در سالجاری بر آموزش تاکید جدی دارد چرا که آموزش به بهره بردان باعث ارتقای سلامت دام و طیور می شود.

کرمی بر نظارت از مراکز عرضه گوشت و طیور در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این سازمان با مراکزی که اقدام به فروش محصولات دامی غیر بهداشتی بکنند برخورد جدی می کند.

وی از کمبود نیروی انسانی در سازمان دامپزشکی استان زنجان خبر داد و یادآور شد: در دامپزشکی استان زنجان تنها ۶۰ درصد از پست ها فعال است که تامین نیرو نیاز به اعتبار دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: توجه به نیروی انسانی باعث می شود فعالیتها در این سازمان کیفی تر باشد.