قم - یکی از مراجع تقلید گفت: امروزه دورزدن سازمان ملل امری معمول شده و این سازمان دیگر خاصیت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی به تاریخچه و علت شکل گیری سازمان ملل اشاره و عنوان کرد: اهداف تشکیل دهندگان این سازمان این بود که مرکزی جهانی را تشکیل دهند تا متولی دنیا باشد و بتواند جلوی کشورهای سرکش را بگیرند.

وی با بیان اینکه این هدف سازمان ملل کمرنگ شده است ادامه داد: اکنون سازمان ملل به مکانی برای سخنرانی سالانه دولت ها تبدیل شده که این سخنرانی ها ضمانت اجرا ندارد و این سازمان به تشکیلاتی بی خاصیت تبدیل شده است.  وجود حق وتو نیز این سازمان را بی خاصیت کرده و امروزه دورزدن سازمان ملل امری معمول شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به حمله صدام به ایران ابراز داشت: بسیاری از سردمداران دنیا نیز در این حمله به صدام کمک کردند و آمریکا نیز بدون مجوز به عراق حمله کرد و امروز شاهدیم دولت های ضعیفی همچون عربستان با پشتیبانی برخی کشورها بدون مجوز به یمن حمله می‌کنند.

تکرار روی میزبودن گزینه بازگشت به قانون جنگل است

وی در ادامه به سخنرانی آمریکائی ها پیرامون روی میزبودن گزینه نظامی اشاره و بیان کرد: تکرار این جمله بازگشت به قانون جنگل است و ما از کشوری که این همه ادعای تمدن دارد شاهد بازگشت به قانون جنگل هستیم که اینگونه بازگو می‌کند که اگر حرف ما را قبول نکنید ما به خاطر منافع خود به حمله متوسل می شویم.

وی اقدامات انجام شده توسط داعش را به عنوان یکی دیگر از نمونه های قانون جنگل یاد کرد و بیان داشت: حمله عربستان نیز مصداق قانون جنگل است.

این استاد حوزه تاکید کرد: باید عقلای دنیا به فکر چاره باشند زیرا اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و هر کس برای منافع خود به دیگری حمله کند جهان هرگز روی امنیت به خود نمی بیند و آتش جنگ در هیچ جا خاموش نمی شود.