بجنورد- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: اردیبهشت ماه امسال و همزمان با با سفر رییس جمهور به این استان موزه دفاع مقدس خراسان شمالی کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احیامحمد امیری پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد و افزود: در سفر رییس جمهوری به استان که در ماه جاری انجام می شود، باغ موزه دفاع مقدس استان کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری های مکرر در خصوص جانمایی باغ موزه دفاع مقدس و واگذاری زمین مناسب برای آن، اظهار کرد: زمین فوق در منطقه دوبرار شناسایی و اختصاص یافت که طرح و برآورد اعتبار ساخت آن از طریق بنیاد حفظ آثار مرکز انجام و جهت طی مراحل اقدامات عمرانی، ارائه شد.

سرهنگ امیری اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان کارفرمای این پروژه بزرگ و ملی، پیگیری هایی در خصوص تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه جهت ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان انجام داده که در مرحله نهایی تصویب و ابلاغ قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری های متعدد و مکرر جامعه ایثارگری استان در خصوص باغ موزه دفاع مقدس، به این حقیقت تلخ اشاره کرد که استان خراسان شمالی در بین ۳۱ استان کشور تنها استان فاقد باغ موزه دفاع مقدس بوده و این موضوع در شأن استان شهید پرور خراسان شمالی نیست که با تقدیم دوهزارو ۷۷۲ شهید، سهم بسزایی در انقلاب و دفاع مقدس دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان کرد: طی مکاتبه کتبی، از استاندار درخواست شده باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از پروژه های ملی و بزرگ استانی در سفر آتی هیئت دولت توسط رییس جمهوری کلنگ زنی شود.