تهیه کنندگان ترکیه‌ای حاضر در بخش بین‌المللی سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای ساخت یک سریال تاریخی در شهرک سینمایی غزالی، با بخش بین‌الملل سازمان سینمایی پای میز مذاکراه نشستند.

به گزارش خبرنگارمهر، کشور ترکیه در تلاش برای ساخت یک فیلم تاریخی است و برای ساخت این فیلم به طبیعت و همچنین شهرک‌های سینمایی نیاز دارد که شهرک غزالی از جمله شهرک‌های سینمایی مورد نیاز ترک‌ها است.  

به گفته آرش امینی مدیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر تهیه کننده‌های ترک از پیش از جشنواره فیلم فجر برای حضور در شهرک غزالی نامه‌نگاری کرده بودند و همزمانی مرور سینمای ترکیه در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر فرصتی به دست داد تا درباره حضور تهیه‌کننده ترکیه‌ای در ایران و تولید مشترک مذاکره کنیم که شهرک غزالی از جمله شهرک‌های سینمایی مورد نیاز ترک‌ها است.

ساخت فیلم توسط کشوهای خارجی در لوکیشن‌ها طبیعی و شهرک‌های سینمایی ایران از جمله بحث‌های مطرح در حوزه تولید بوده است و پیش از این گروه های مختلف سینمایی از کشور های عرب برای تولید فیلم به ایران سفر کردند که از آن جمله می توان به تولید سریال «باب المراد» توسط دو تهیه کننده اردنی و لبنانی اشاره کرد.