زنجان-انجمن اسلامی معلمان استان زنجان به مناسبت روز و هفته معلم، بیانیه ای را برای تشریح شرایط کاری، مالی و خواسته های معلمان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است: کتاب آسمانی «عشق بی دریغ»، در فصلی از اوراق زرین «تربیت انسانی»، سیمای درخشان مربیان و معلمان نام آوری چون ابراهیم(ص) و حضرت محمد(ص) را بر خود نقش بسته است.

آنان که با تزکیه و تعلم، کاخ رفیع علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم انسانیت را برافراشتند و امروز شما معلمان گرامی ادامه دهندگان این نهضت عظیم انسان ساز هستید و هنوز به یمن وجود انسان های والایی چون شما، عطر خوش بوی نبوت همچنان در باغ آسمانی تعلیم و تربیت، مشام فراگیران علم و معرفت را نوازش می دهد.

انجمن اسلامی معلمان استان زنجان، ضمن بزرگداشت خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت هفته معلم، برای همه فرهنگیان عزیز استان آرزوی موفقیت کرده و موارد زیر را یادآور شده است:

۱- آموزش و پرورش کلید توسعه جوامع محسوب می شود و سعادت ملت ها به کیفیت تعلیم و تربیت آنها بستگی دارد و آینده هر جامعه ای و سیمای کنونی آموزش و پرورش آن جامعه نمایان است و کلید طلایی این سعادت در دست توانای معلمان است.

۲- بهبود شرایط با تغییر امکان پذیر است تغییرات به طور معمول در فرم، برنامه ها، روش ها و ... اتفاق می افتد و همگی به خاطر داریم که در دولت قبل تصمیمات از جمله در زمینه امور آموزشی بسیار عجولانه، محفلی و باندی صورت می پذیرفت که در مدیریت آموزش و پرورش استان زنجان کماکان و در بعضی موارد نیز با شدت بیشتر این روند طی می شود و مانع بهبود شرایط برای آموزش و پرورش استان زنجان به واسطه تغییرات کلی است که در کشور به وجود آمده است، می شود.

۳- تشکل های صنفی و سیاسی، بخش دیگری از ظرفیت های آموزش و پرورش هستند و نباید هراسی از فعالیت این گونه تشکل ها داشت این تشکل ها می توانند همراهان منتقد اما صادق، بی ادعا و موثر، نقش خود را به خوبی ایفا کنند که متاسفانه مدیریت آموزش و پرورش استان زنجان تشکل های معلمی را بر خلاف نظر وزیر محترم آموزش و پرورش و دولت تدبیر و امید، برای خود تهدید می داند.

۴- ضمن حمایت از مطالبات به حق فرهنگیان با کمال تاسف علیرغم همه فریادها و اعتراضات به وضعیت رنج آور حقوق و دستمزد معلمان، این موضوع تا کنون به شایستگی مورد انتظار حل نشده است، لذا باید از طریق چارچوب های قانونی دیدگاه های مسئولان کشور نسبت به آموزش و پرورش تغییر یابد و به آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی غیر مولد و هزینه ایی نگریسته نشود.

۵- تمامی گره ها و مسایل دشوار گفته و ناگفته با بهره گیری از خرد جمعی و مدیریت های مدبرانه گشودنی است و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب سال 'دولت و ملت، همدلی و هم زبانی' نام گذاری شده است می توان با الگو گیری از مدل خرد جمعی مشکلات آموزش و پرورش کشور و استان را کاهش داد و این نیاز به عزم ملی و نگاه نو دارد.

۶- از نمایندگان محترم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود به عنوان وکیل ملت که معلمان نیز قشر گسترده و موثر از این مردم هستند در رابطه با آموزش و پرورش عملکرد مطلوبی داشته باشند.

در پایان انجمن اسلامی معلمان استان زنجان ضمن اعلام همکاری همه جانبه با مدیران و مجموعه نیروهای تلاشگر آموزش و پرورش با دقت مسایل مختلف آموزش و پرورش را رصد می کند و بر بعد نظارتی و استقلال فکری و سازمانی خویش تاکید دارد در ضمن همچون گذشته خود را ملزم به پاسداری از اصول راستین انقلاب می داند و پیمان خود را با شهدای انقلاب به ویژه شهدای عزیز فرهنگی همچون شهیدان رجایی و باهنر و هزاران معلم و دانش آموز شهید استان و کشور پا برجا و خدشه ناپذیر استمرار می بخشد.