وزیر اقتصاد گفت: توسعه صادرات غيرنفتي نقش موثري در كاهش در آمدهاي نفتی دارد و بهترين شيوه براي افزايش تقاضا استفاده بهينه از فضاي بازارچه های مرزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي و مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران از مرز رسمي پرويزخان و مرز بين المللي خسروي بازديد کردند.

در اين سفر استاندار كرمانشاه، نماينده مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي معاون امور مالياتي، و جمعي از مسوولان كشوري و استاني وزیر اقتصاد را همراهي كردند.

در اين بازديد يك روزه، مقام عالي وزارت اقتصاد و دارايي و رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران ابتدا از مرز پرويزخان و سپس از مرز بين المللي خسروي شهرستان قصرشيرين بازديد و از نزديك روند و حجم كاري و اقدامات انجام گرفته در مرزهاي مذكور را مشاهده کرد.

علي طبيب نيا در حاشيه بازديد از مرز رسمي پرويزخان اظهاركرد: بي شك از تمام ظرفيت ها و امكانات براي توسعه استان هاي مرزي كشور بويژه كرمانشاه استفاده مي كنيم.

وي با اشاره به ظرفيت استان كرمانشاه و وجود بازارچه هاي متعددد مرزي اين استان از جمله پرويزخان، خسروي، شوشمي و شيخ صالح افزود: در صورت استفاده مطلوب از ظرفيت هاي موجود بويژه در بازارچه ها شاهد رونق و توسعه بيش از پيش اين استان خواهيم بود.

طيب نيا بر لزوم كاهش درآمدهاي ناشي از صادرات نفت تاكيد كرد و افزود: توسعه صادرات غيرنفتي نقش بسيار موثري در كاهش در آمدهاي ناشي از نفت دارد و بهترين شيوه براي افزايش تقاضا استفاده بهينه از فضاي موجود در بازارچه ها است.

وي اظهار كرد: در صورت تحقق اين مهم علاوه بر اشتغال زايي مناسب و كاهش نرخ بيكاري، شاهد افزايش صادرات غيرنفتي نيز خواهيم بود.

رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در حاشيه سفر وزير امور اقتصادي و دارايي به شهرستان قصرشيرين و بازديد از مرز رسمي پرويزخان، اقدام هاي انجام شده در اين مرز در يكسال گذشته را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: از تمام ظرفيت ها و منابع مالي براي توسعه بيش از پيش مرز پرويزخان و تجهيز گمرك در محل اين مرز استفاده خواهد شد.

وي بر لزوم شناسايي و رفع مشكلات موجود در امر صادرات تاكيد و اظهار كرد: بايد شرايطي فراهم شود تا رانندگان و كاميون داران بتوانند با عبور از اين مرز كالاهاي خود را به شكل راحت تري به عراق صادر كنند.