بوشهر - رئیس مرکز امداد هوایی هلال احمر کشور گفت: پایگاه امداد هوایی بوشهر فعالیت خود را با استفاده از بالگرد استان فارس آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امیری بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه زیرساخت‌های امدادی در سطح کشور صورت گرفته است و در این راستا زمینه راه‌اندازی پایگاه‌های امداد هوایی فراهم شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد و راه‌اندازی مرکز امداد هوایی هلال احمر استان بوشهر، اضافه کرد: این مرکز می‌تواند منشا ارائه خدمات بسیار خوبی در سطح استان بوشهر باشد.

رئیس مرکز امداد هوایی هلال احمر کشور از استقرار بالگرد به صورت ثابت در برخی از پایگاه‌ها خبر داد و افزود: در برخی از استان‌ها نیز بالگرد‌های هلال احمر به صورت دوره‌ای در پایگاه‌های امداد هوایی فعالیت دارند.

وی از خریداری 28 فروند بالگرد امدادی خبر داد و بیان داشت: طی پنج سال اخیر این تعداد بالگرد امدادی خریداری شده است و این موضوع را به عنوان یک اولویت در دستور کار داریم.

امیری اضافه کرد: مرکز امداد هوایی در بوشهر با تعیین اراضی مورد نیاز راه‌اندازی خواهد شد که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می‌شود.

رئیس مرکز امداد هوایی هلال احمر کشور گفت: پایگاه امداد هوایی بوشهر فعالیت خود را با استفاده از بالگرد استان فارس به صورت دوره‌ای آغاز می‌کند و در آینده بالگرد مستقل در این مرکز استقرار می‌یابد.