اخبار كوتاه هنري را در مهر بخوانيد.

دومين نمايشگاه "صورتك‌هاي ماندگار" در استان كردستان

به همت حوزه هنري استان كردستان، دومين نمايشگاه "صورتك‌هاي ماندگار" از 30 آبان لغايت سوم آذرماه جاري در سنندج برپاست. به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از ستاد خبري حوزه هنري، واحد نمايش حوزه هنري استان كردستان همزمان با برگزاري هفدهمين جشنواره تئاتر استاني كردستان نمايشگاهي از ماسك‌ها و صورتك‌هاي تئاتر را در محل مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج برپا كرده است.

اين نمايشگاه شامل 50 اثر از ويدا صالحي هنرجوي آن مركز است كه با هدف آشنايي علاقمندان به هنر تئاتر با تاريخچه صورتك‌هاي تئاتر و استفاده آنها در نمايش‌هاي مختلف از يونان باستان تا تئاتر ايران برگزار شده است.

نمايشگاهي از پوسترهاي مقاومت در اراك

به همت مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري و با همكاري حوزه هنري استان مركزي، نمايشگاهي جمعي آثار گرافيك با عنوان "پوسترهاي مقاومت" از اول لغايت 10 آذرماه جاري در نگارخانه شهيد آويني اراك برپاست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از ستاد خبري حوزه هنري، در اين آثار جلوه‌هاي گوناگوني از مبارزه و مقاومت مسلمانان فلسطين توسط هنرمندان عرصه هنر گرافيك ارائه شده است.

علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند از ساعت 9 الي 12و 15 الي 19 روزهاي ياد شده به نگارخانه شهيد آويني اراك ، واقع در خيابان 22بهمن، ميدان دارايي مراجعه كنند.

 نمايشگاه آثار گرافيك مسعود نجابتي در قم

نمايشگاهي از آثار گرافيك مسعود نجابتي از اول لغايت 20 آذرماه جاري در نگارستان اشراق قم برپاست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از ستاد خبري حوزه هنري، در اين نمايشگاه كه به همت حوزه هنري استان قم برگزار شده، 85 اثر در زمينه طراحي پوستر، جلد كتاب و نشانه از مسعود نجابتي به نمايش درآمده است كه با توجه به ضرورت تغيير در ساختار خط متناسب با شرايط روز و با تكيه بر آثار به جا مانده در قلمرو پهناور هنر اسلامي، به خلق فرم‌هاي جديد پرداخته است و اين آثار حاصل تجربيات 15ساله نجابتي در زمينه تايپوگرافي است.

نجابتي فارغ‌التحصيل مقطع كارشناسي ارشد گرافيك دانشگاه هنر وعضو انجمن خوشنويسان ايران و انجمن جهاني تايپوگرافيATYPI و مدرس گرافيك و تايپوگرافي است.

او كه خالق فونت انگليسي با نام persia در سال 2002است، تاكنون در20 نمايشگاه گروهي و جهاني شركت كرده و داوري 6 جشنواره و نمايشگاه را در كارنامه خود دارد.