سمنان - فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان با یادآوری اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس ۴۲ هزار رزمنده از استان به مناطق جنگی اعزام شدند گفت: در زمینه اعزام نسبت به سایر استان های رتبه دوم را داریم.

 به گزارش خبرنگار مهر، سردار پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی  شامگاه دوشنبه در مراسم شب شعر و خاطره ترنم عشق از ویژه برنامه های کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان که  در سالن الغدیر سمنان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که در طول هشت سال دفاع مقدس ۴۲ هزار رزمنده از استان سمنان اعزام شدند اظهار داشت: نسبت به میانگی جمعیت سال ۱۳۶۵به ازای هر نفر یک نفراز استان  به جبهه رفته است.  

وی با بیان اینکه استان سمنان افتخار داشته است که هفت هزار و ۵۵۰ جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کند افزود: به ازای هر ۵۰نفر، یک نفر به درجه رفیع جانبازی نائل شده و به نسبت جمعیت رتبه اول را در این زمینه داریم.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان به قریب سه هزار شهید استان اشاره کرد و بیان داشت: به ازای هر ۱۴۵ نفر از جمعیت نیز یک نفر از استان به شهادت رسید و در این زمینه رتبه  سوم کشوری را داریم.

شاهچراغی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان سمنان گفت: در استان بمباران و موشک باران نداشتیم و تمام شهدای ما در میدان جنگ به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: رزمندگان استان  سمنان در هشت سال دفاع مقدس در ۲۴ عملیات شرکت کردند و نقش آنها در عملیات مرصاد مثال زدنی بود.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان نقش جهادهای سازندگی استان سمنان را در هشت سال دفاع مقدس بی نظیر دانست و افزود: آنها کارهای بسیار بزرگی را در آن دوران انجام دادند.

شاهچراغی با اشاره به فعالیت ۱۰ساله ستاد بزرگداشت کنگره سه هزار شهید استان سمنان عنوان کرد: چاپ ۵۰عنوان کتاب، تهیه ۱۵هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی، تهیه فیلم بلند، فتو رمان، جمع آوری وصیت نامه شهدا و خاطرات و ... از جمله فعالیت های این ستاد است.

وی در خاتمه افزود: پس از پایان  کنگره  تولیدات ستاد بزرگداشت سه هزار شهید استان به پایان نخواهد رسید.

 شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات و شعر دفاع مقدس هم مهمان این مراسم بودند البته مرتضی سرهنگی، ماشاءالله شاهمرادی، سعید بیابانکی، نادر بختیاری، علیرضا قزوه و علی معلم دامغانی از مهمانهای ویژه شب شعر و خاطره ترنم عشق بودند.