سمنان - رئیس اجلاسیه شهدای دانشجوی استان سمنان با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی کشور حدود چهار هزار شهید تقدیم نظام کرده، گفت: در این بین ۸۸ دانشجو از استان سمنان به شهادت رسیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس هنربخش رئوف صبح سه شنبه در خلال برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه ۸۸ دانشجوی استان سمنان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، اظهار داشت: شهرستان های شاهرود و سمنان هر کدام با ۳۲ شهید دانشجو، بیشترین شهید را در استان و طی دوران ۸ سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان های دامغان با ۱۸ شهید دانشجو و گرمسار نیز با شش شهید دانشجو در رتبه های بعدی قرار دارند.

رئیس اجلاسیه شهدای دانشجوی استان سمنان ضمن یادآوری اینکه این اجلاسیه بعد از ظهر ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود، افزود: این اجلاسیه در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰شهید استان سمنان در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار می شود.

هنربخش رئوف با اشاره به میهمانان این اجلاسیه بزرگ، افزود: سردار سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران اصلی اجلاسیه بزرگ شهدای دانشجو استان است، همچنین سردار محمد احمدیان معاون اطلاعات و عملیات کمیته جستجوی مفقودین کشور نیز به عنوان راوی دفاع مقدس در این اجلاسیه به ایراد سخن می پردازد.

وی با اشاره به تدفین شهدای گمنام در دانشگاه های استان سمنان، گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو طی یک سال اخیر پیکرهای مطهر شهدای گمنام در پنج مرکز دانشگاهی استان تدفین و خاکسپاری شده که این امر به تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در فضای دانشگاهی کمک زیادی کرده است.

رئیس اجلاسیه شهدای دانشجوی استان سمنان از رونمایی نرم افزار شهدای دانشجوی استان در این اجلاسیه خبر داد و افزود: همچنین در این آیین از چند اثر هنری و کتاب نیز رونمایی خواهد شد.

رييس سازمان بسيج دانشجويي استان سمنان هم گفت: اجلاسيه شهدای دانشجوی استان سمنان با حضور يك هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجويان در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار می شود.

داريوش جلالي افزود: چهار يادواره شهدا در شهرستان هاي شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در راستاي برگزاري اجلاسيه شهداي دانشجويي استان برگزار شد.