جلسه هم اندیشی تعیین وضعیت ببرنر سیبری نگهداری شده در قرنطینه ارم در سازمان محیط زیست برگزار و مقرر شد که ببر ارم به قرنطینه جدید با شرایط استاندارد و متناسب وضعیت زیستی حیوان منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور تعیین وضعیت ببر سیبری نگهداری شده در قرنطینه موقت مجتمع ارم سبز ، در روز سه شنبه مورخ ۱۵/۲/۹۴ جلسه ای در محل معاونت محیط زیست طبیعی با حضور مدیر کل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش ، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید و نمایندگان مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و جمعی از اساتید دانشکده دامپزشکی تهران و رئیس مجتمع ارم سبز برگزار شد.

مدیر کل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پس از بحث و بررسی و با عنایت به موافقت کلیه حاضرین مبنی بر انتقال حیوان به قرنطینه جدید با شرایط استاندارد و متناسب جهت وضعیت زیستی حیوان، مقرر شد بدواً سازمان حفاظت محیط زیست محلی را برای قرنطینه حیوان مشخص و پیشنهاد کند.

مجید خرازیان مقدم ادامه داد: در صورت تائید محل از جانب سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، با در نظر گرفتن شرایط قرنطینه و طبق ضوابط قانونی ، انتقال حیوان بعمل آید.

 وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد در صورت انتقال حیوان به محل جدید ، نسبت به آزمایش و نمونه برداریهای لازم هر شش ماه یکبار از ببر مذکور اقدام و در صورت تائید سلامتی آن برای خروج از محل قرنطینه جدید بررسی و تصمیم گیری شود.

برچسب‌ها