سالن کارنامه نشر سال ۹۳ بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با ۲۲ هزار عنوان کتاب چاپ نخست میزبان بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امسال سالن «کارنامه نشر» با ارایه ۲۲ هزار عنوان کتاب چاپ نخست در سال ۹۳ پذیرای علاقه‌مندان حوزه کتاب است. همچنین سالن «جوایز و جشنواره‌های کتاب» نیز به معرفی آثار ۱۶ جشنواره مرتبط با کتاب می‌پردازد که در طول برگزاری به حوزه کتاب پرداخته‌اند.

را‌ه‌اندازی سالن «کتاب و رسانه» نیز از دیگر برنامه‌های کمیته جنبی است که در آن به ۳۰ رسانه‌ای که حضور فعال در حوزه کتاب دارند غرفه اختصاص داده شده تا بتوانند به فعالیت‌های خود بپردازند.

۹ خط ویژه شرکت اتوبوسرانی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، شرکت اتوبوسرانی تهران در نظر دارد به منظور سهولت رفت و آمد بازدیدکنندگان در ایام نمایشگاه به ۹ خط ویژه را فعال می کند.

بر اساس اعلام اتوبوسرانی  تهران، این شرکت قصد دارد خدمات ویژه‌ای را برای رفت و آمد بازدیدکنندگان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فراهم کند.

به همین منظور این شرکت در کنار تقویت خطوط منتهی به ایستگاه های مترو و خطوط منتهی به پایانه شهید بهشتی واقع در ضلع جنوبی مصلی و خطوط عبوری از ضلع شمالی و جنوبی محل برگزاری نمایشگاه به بازدید کنندگان محترم سرویس رسانی خواهد کرد

خط پایانه آزادی-سیدخندان، خط میدان امام حسین(ع) -پایانه شهید بهشتی، خط بیمارستان امام خمینی(ره) -پایانه شهید بهشتی، خط انتهای بلوار ارتش-پایانه شهید بهشتی، خط میدان انقلاب اسلامی-پایانه بیهقی، خط چهار راه خاقانی-پایانه شهید بهشتی، خط میدان رسالت-میدان ونک، خط میدان رسالت-میدان صنعت، خط رسالت-مطهری، خط فلکه سوم تهرانپارس-شهیدمطهری و سامانه تندرو پنج(BRT) پایانه علم و صنعت-پایانه بیهقی خطوطی است که در ایام نمایشگاه به بازدیدکنندگان خدمات ارایه می‌دهد.

بر همین اساس بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از اتوبوس‌های خطوط عمومی و خصوصی شرکت اتوبوسرانی در مسیرهای اعلام شده به پایانه شهید بهشتی واقع در ضلع جنوب مصلی حضرت امام (ره)   و ایستگاه‌های ضلع شمال و جنوب مصلی جهت مراجعه به نمایشگاه اقدام کنند.

تغییر خطوط تلفن گویای نمایشگاه

در خبری دیگر مربوط به نمایشگاه، ستاد خبری این رویداد اعلام کرد که به منظور افزایش کیفیت تلفن گویا و تقویب سیستم دریافت تلفن‌های ورودی در زمان‌های هماهنگ تلفن گویا نمایشگاه به شماره ۸۸۱۷۶۲۱ تغییر پیدا کرده است.

امسال ۲۰ خط تلفن گویا با هدف اطلاع‌رسانی بهتر، سریع‌تر و آسانتر راه‌اندازی شده است که با همکاری ۱۰ اپراتور در تمام ساعات کار نمایشگاه یعنی از ۱۰ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی به علاقه‌مندان حاضر در نمایشگاه هستند.

تلفن گویای نمایشگاه کتاب امکان ارتباط تلفنی با رئیس نمایشگاه را برای عموم مردم و بازدیدکنندگان از آن، میسر می‌کند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. بر اساس اعلام، ۲ هزار و ۴۵۰ ناشر داخلی در دو هزار و ۱۶۰ غرفه و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ناشر خارجی کتاب های خود را در نمایشگاه امسال در معرض دید علاقه مندان قرار داده‌اند. در نمایشگاه بیست و هشتم بیش از ۳۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و ۱۶۵ هزار کتاب خارجی عرضه خواهد شد.