تهیه‌کننده «همین حوالی» تأکید کرد مخاطب این برنامه با موضوع امام زمان (عج) که در لوکیشن‌های متفاوتی ضبط شده، صرفا قشر مذهبی‌ نیستند.

حمید عطارد تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه «همین حوالی» که از شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: این برنامه با موضوع امام زمان (عج) ساخته شده و فضای متفاوتی به لحاظ ساختاری دارد. سازمان فرهنگی هنری اوج متولی این کار بود و پیش از راه اندازی شبکه افق قرار بود با هماهنگی مدیران سازمان صداوسیما، نیمه شعبان سال گذشته از شبکه سه سیما پخش شود.

وی افزود: «همین حوالی» در ۱۴ قسمت ۲۶ دقیقه‌ای تولید شد و از آنجایی که در آستانه افتتاح شبکه افق بودیم، بنا شد برنامه را برای پخش از این شبکه در نظر بگیریم.

برنامه را برای مخاطب مذهبی تولید نکردیم

این برنامه‌ساز یادآور شد: بخش عمده‌ای از مخاطبان این برنامه کسانی هستند که در فضای مذهبی سیر نمی‌کنند و ما صرفا این کار را برای مخاطب مذهبی تولید نکرده‌ایم. گفتگوها نیز خارج از ساختار مرسوم در تلویزیون است و در یک فرصت ۲۶ دقیقه‌ای مجری ما با دو کارشناس در موقعیت‌های مختلف گفتگو می‌کند تا در نهایت به موضوع امام زمان (عج) می‌رسد.

عطارد با بیان اینکه بخش انتقادی برنامه تند است و آنها ملیح جلو نمی‌روند درباره ویژگی‌های ساختار که آن را متفاوت کرده است، توضیح داد: برنامه ما شاد است. در حالی که ۱۰۰ درصد برنامه‌های مربوط به امام زمان (عج) مثل «عطر عاشقی» شبکه پنج غمگین است. ما امام غایبمان را دوست و رفیق دانسته‌ایم و برنامه را در یک فضای عشق و عاشقی گنجانده‌ایم.

شرح غیرمستقیم لامکان و لازمان بودن امام زمان (عج)

وی تأکید کرد: مجری برنامه ما رسالت بوذری است و او حتی یک دقیقه هم رو به مخاطب حرف نمی‌زند. ما در «همین حوالی» به طور غیرمستقیم لامکان و لازمان بودن امام زمان (عج) را شرح می‌دهیم. اینکه در هر شرایط و موقعیتی می‌توان با او بود و او صرفا جمعه یا سه‌شنبه شب‌ها در جمکران و مهدیه‌های شهرهای مختلف نیست.

این تهیه‌کننده با اشاره به گپ زدن مجری با کارشناسان در موقعیت‌های مختلف و غیرمعمول، تأکید کرد: مثلا با کارشناس وسط دریا در یک قایق گپ زده‌ایم. یا مجری و مهمان با  هم در جنگل قدم می‌زنند یا در بیابان وسط دشت صحبت می‌کنند. ما لحن متفاوتی در این برنامه داریم و نوع تصویربرداری و تدوین‌مان خاص است.

تولید برنامه در شهرهای مختلف با همراهی مجری خوش‌فکر

عطارد همچنین به معرفی شاعران جوان در یکی از آیتم‌های برنامه اشاره و بیان کرد: ما این کار را در شرایط بسیار اورژانسی تولید کردیم. به نحوی که فقط سه هفته تا نیمه شعبان مانده بود که سفارش کار به ما داده شد. گرچه یک سال بعد روی آنتن رفت. این برنامه در تهران، قم، ساری، نکا، بیابان‌های مرنجاب و کاشان تولید شده است.

وی در پایان گفت: انتظار و امیدواری به ظهور در این برنامه وجود دارد و زمان پخش ما نیز پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹ است و برنامه چند بار تکرار دارد. البته با توجه به تغییراتی که مدام در آنتن شبکه افق رخ می‌دهد شاید این زمان هم تغییر کند. با این حال خوشبختانه با حضور افراد خوش‌فکری مثل رسالت بوذری و همراهی کارشناسان و شعرا توانستیم برنامه خوبی تولید کنیم.