بوشهر - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: چهار جلد کتاب شهدای دانش آموز استان بوشهر تالیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌مراد کرمی بعد از ظهر پنجشنبه در اولین یادواره شهدای دانش آموز جنوب استان بوشهر در جم اظهار داشت: این اولین یادواره شهدای دانش آموز است و در گذشته در زمینه برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و اهمیت به آنان کوتاهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا چراغی خاموش نشدنی هستند و  آنان با شهادت خود، در تاریخ جاودانه شدند و همه به مقام آنان حسرت می‌خورند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باید از خودمان بپرسیم در برابر شهدا، به وظیفه اصلی خود عمل کرده‌ایم یا نه.

کرمی با بیان اینکه خردسال ترین شهید استان از جم است، تصریح کرد: باید خدمت‌گذار خانواده‌های شهدا باشیم و این خدمت را وظیفه بدانیم.

وی ادامه داد: امروز یادواره ۵۷ شهید دانش‌آموز شهرستان‌های عسلویه، جم، دیر و کنگان و منطقه بردخون است.

کرمی بیان داشت: اثر ارزشمند کتاب شهدای دانش آموز امروز رونمایی می‌شود که چهار جلد دیگر کتاب نیز در آینده نگارش می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: خردسال‌ترین شهید استان بوشهر، شهید صافی است که سه بار تا شهادت پیش رفت و بالاخره شهید شد تا برای همیشه جاودانه شود.

وی با بیان اینکه خیلی از شهدا هنوز به خوبی معرفی نشده‌اند گفت: باید نسل جوان را با شهید و شهدا آشنا کنیم و یکی از این راه‌ها، نگارش و معرفی کتاب شهدای دانش آموز است.

در اولین یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان و دیر و منطقه بردخون، با حضور مسئولان و خانواده های معظم شهدا، از کتاب شهدای دانش آموز رونمایی شد.

اجرای سرود و شعر و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدای دانش آموز شهرستان‌های جنوبی استان از برنامه های این مراسم بود.