بوشهر - نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از طرح‌های کمک به خانواده شهدا حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسی احمدی بعد از ظهر پنجشنبه در اولین یادواره شهدای دانش آموز جنوب استان بوشهر با بیان اینکه استمرار و بقای انقلاب اسلامی مدیون ایثار، مقاومت، شهادت و تبعیت از ولایت فقیه است، اظهار داشت: درباره شهید سخن گفتن و همچنین حق مطلب را ادا کردن، کار بسیار سختی است.

احمدی با تجلیل از خانواده های معظم شهدا بیان داشت: خانواده های معظم شهدا، شمع محفل جامعه هستند و باید از هر تلاشی برای رضایت آنان، بهره برد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ شهید و شهادت بر حدوث، استمرار و بقای انقلاب تاثیرات زیادی گذاشته است.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: در زمانی که سایه نا امیدی همه جا را فرا گرفته بود و از شهید و شهادت خبری نبود، امام خمینی (ره) با تبیین آیات الهی و استفاده از احادیث و سیره امامان معصوم، فرهنگ تعالی بخش شهید و شهادت را در جامعه احیا کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: امام خمینی(ره) این نگاه شهید و شهادت را به جامعه دادند و این خونی تازه در رگ های مردم بود و منجر به انقلابی عظیم در سطح دنیا شد.

احمدی بیان داشت: بعد از انقلاب نیز دشمنان از همه حربه‌ها علیه ملت اسلامی‌مان استفاده کردند و استفاده می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان داشت: فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت و تبعیت محض از ولایت فقیه، سبب بقا و استمرار نظام اسلامی شده است.

احمدی گفت: اگر امروز شاهد آن هستیم که تیم مذاکره کننده با اقتدار و عزت پای میز مذاکره می‌رود و طرف دیگر میز نیز تمام دنیا است، فقط به خاطر فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ما و همچنین نهادینه شدن این فرهنگ است.

نماینده جنوب استان در مجلس ادامه داد: امروز ملت‌های آزاده، به نظام و انقلاب ایران علاقمند هستند و به خوبی انقلاب اسلامی در منطقه و جهات تاثیر گذاشته است.

وی به عصبانیت استکبار از این صدور فرهنگ انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: رهبری فرزانه انقلاب، ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام موسی احمدی بیان داشت: مجلس نیز گام هایی برای حمایت از خانواده های معظم شهدا برداشته است و حمایت از هر طرح یا برنامه‌ای در راستای کمک به خانواده‌های معظم شهدا وظیفه خود می‌داند.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در بخش پایانی به فرمایش رهبری اشاره کرد و تصریح کرد: تجلیل ازمقام شهدا و یاد شهیدان فریضه است.

احمدی با اظهار اینکه رهبری نگاه دقیق و تیزبینانه به جامعه و جهان دارد گفت: امروز جنگ فرهنگی در حال رخ دادن است و مسئولان فرهنگی باید در این زمینه تلاش کنند.

وی بیان داشت: مسئولیت در جامعه اسلامی امانت است؛ کاری نکنیم که فردا نزد شهدا، شرمنده باشیم آنان جان خود دادند تا ما امروز در امنیت بسیار خوب، توفیق خدمت داشته باشیم پس همه مواظب باشیم.

اولین یادواره شهدای دانش‌آموز جنوب استان بوشهر در جم برگزار شد.