به دنبال اعلام هفته " استراتژي فرهنگي در كشورهاي اسلامي" از سوي سازمان تربيت و علوم و فرهنگ اسلامي، تركيه به اين مناسبت نمايشگاه فرهنگي و ديني را در استانبول برگزار كرد.

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر"، در پي بيست و پنجمين سال تأسيس سازمان تحقيقات تاريخي و هنري و فرهنگ اسلامي تركيه، اين سازمان اين هفته را به عنوان هفته " استراتژي فرهنگي در كشورهاي اسلامي" نام نهاد.

به گزارش خبرگزاري اسلامي ( اباء)، اين سازمان به بهانه اين هفته جشني از 22 نوامبر( 1 آذر ) تا 28 نوامبر( 7 آذر)، در قصر " يلدز عثماني" با همكاري سازمان ديني و فرهنگي استانبول در تركيه برگزار مي كند.

به مناسبت فرا رسيدن هفته مذكور فعاليتهاي فرهنگي و اسلامي در استانبول تركيه آغاز مي شوند.

برگزاري نمايشگاههاي فرهنگي و اسلامي از جمله اين فعاليتهاي ديني، فرهنگي و هنري است كه با بهره گيري از هنر و تمدن اسلامي ارائه مي شود.

دريكي از اين نمايشگاهها به نام نمايشگاه " فلكلور" نزديك به 200 قطعه هنري از كشورهاي مختلف اسلامي در تركيه عرضه مي شوند.

اين نمايشگاه  ويژه و خاص هنرهاي دستي كه ميراث فرهنگي كشورهاي اسلامي است، به همراه نقاشيهايي كه نشان دهنده فرهنگ و تمدن اسلامي است، ارائه مي شود.

هدف از برگزاري اين گونه نمايشگاهها بويژه در اين هفته، نزديك شدن فرهنگ و تمدن كشورهاي اسلامي با فرهنگ و تمدن كشورهاي غير اسلامي  است.

احمد نجد سزار رئيس جمهور تركيه هم از نمايشگاههاي مذكور ديدن كرد.

رئيس جمهور تركيه در خلال ديدار از نمايشگاه، از موسيقي كلاسيك كشورهاي اسلامي، هنرهاي دستي آنها و نقاشيهاي فرهنگي و اسلامي مسلمانان كشورهاي ديگر تجليل كرد.