زنجان-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت:برای نخستین بار در استان زنجان محموله ای شامل ۳ تن میوه (سیب ترش و انگور ) از یک دستگاه کامیون کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تعزیرات حکومتی استان زنجان، مرتضی ممیزی افزود: پس از کشف محموله های متنوعی از جمله گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی و اخیرا محموله بزرگ چسب زخم، برای نخستین بار در استان زنجان محموله ای شامل ۳ تن میوه (سیب ترش و انگور) از یکدستگاه کامیون کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: پرونده متهم جهت رسیدگی به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خدابنده ارجاع و طبق استعلام از گمرک استان و عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی از سوی حامل میوه های کشف شده خارجی و قاچاق است.

ممیزی  افزود: پرونده، عامل قاچاق را علاوه بر ضبط محموله به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر ۱۲۷ میلیون و ششصد هزار ریال محکوم نمود. همچنین بدلیل قطعی و لازم الاجرا بودن حکم صادره ، پس از پیگیری و انجام مراحل قانونی حکم اجرا و جریمه نقدی تعیین شده وصول گردید.

 مدیرکل تعزرات حکومتی استان زنجان گفت: پس از کشف و ضبط محموله ای شامل ۲۳۵۹ ثوب البسه و ۴ دستگاه تلویزیون خارجی، شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و اداره کل تعزیرات حکومتی استان پس از بررسی پرونده و احراز قاچاق بودن محموله عامل قاچاق را علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی بمیزان پانصد میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.