بوشهر - مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: ظرفیت علمی استان بوشهر برای پیشگیری از اعتیاد به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسدی‌راد بعدازظهر شنبه در نشست کمیته پیشگیری از اعتیاد استان بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی به منظور اجرای برنامه‌های پیشگری از اعتیاد در سطح استان بوشهر توسط سازمان بهزیستی اجرا شده است.

وی به مشارکت تیم‌های تخصصی در طرح‌های پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: پیشگیری از مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی است و تلاش داریم زمینه کاهش آسیب‌های اعتیاد را در جامعه فراهم سازیم.

اسدی‌راد همچنین بر لزوم به‌روز کردن آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: فعالان علمی به ویژه دانشجویان و محققان و اساتید نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد می‌توانند داشته باشند و لازم است که تشکل علمی پیشگیری از اعتیاد در استان راه‌اندازی شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تاکید بر اجرای برنامه‌های پیشگیرانه محور در محیط کار و جامعه، اضافه کرد: باید زمینه مشارکت همگانی را در زمینه مقابله با اعتیاد و مصرف مواد مخدر فراهم سازیم.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع شناخت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در مراکز کارگری بزرگ، افزود: در این طرح به منظور ارائه راهکارهای مناسب و آموزش‌‌های کاربردی برای مقابله با اعتیاد اقدام می‌شود.

اسدی‌راد بیان داشت: در طرح جامع شناخت آسیب‌های اجتماعی تیم‌های پیشگیری اجتماع محور تشکیل می‌شود و نسبت به شناسایی عوامل خطر محیط اقدامات مناسبی صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: به منظور پیشگیری از اعتیاد نیاز است که برنامه‌های فرهنگی اجرا شود و از فضای رسانه‌ای نیز به خوبی استفاده شود و در بخش‌های مختلف جامعه شاهد اجرای اقدامات پیشگیرانه مناسب باشیم.