برگزيدگان چهاردهمین دوره مسابقات بين‌المللی حفظ و تلاوت قرآن كريم تونس با هماهنگی رايزنی فرهنگی كشورمان به ايران اعزام می‎شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن کریم تونس، ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه با سخنرانی عثمان بطیخ، «وزیر امور دینی تونس» با شركت قاريان و حافظان قرآن از ۲۳ كشور در محل مسجد تاریخی زیتونه برگزار شد.

از جمله كشورهای شركت‌كننده می‌توان به ايران، تونس، الجزایر، مغرب، موریتانی، لیبی، مصر، سودان، اردن، فلسطین، ترکیه، مالی، سنگال، عمان، امارات، یمن، سعودی، کویت، قطر، بحرین، اندونزی و روسیه اشاره كرد.

در اين راستا، دو نفر از شركت‌كنندگان تونسی رتبه اول رشته‌های حفظ و تلاوت قرآن را كسب كردند و محمد علی اسلامی و رضا کریم‌گلشاهی، از ايران رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود كردند.

در اين دوره از مسابقات، محمد حاج‌ابوالقاسم‌دولابی، «از حافظان و داوران بین‌المللی» در بخش حفظ قرآن به داوری شركت‌كنندگان پرداخت.

همچنين، طبق هماهنگی رايزنی فرهنگی ایران در تونس و سازمان اوقاف و امورخيريه کشورمان، خالد بن محمد، «در رشته حفظ قرآن» و علی بن صالحه، «در رشته تلاوت قرآن» و سلیم بن شیخ، «مشاور وزیر امور دینی تونس» برای حضور در مسابقات بین المللی حفظ و تلاوت قرآن کریم در تهران به ايران اعزام می‌شوند؛ اين دوره از مسابقات قرآن كريم ۲۶ اردیبهشت‌ماه برگزار می شود.