داوری ۱۵۰ عنوان فیلم کوتاه در جشنواره فیلم شهر و برگزاری کارگاه آشنایی با دوربین HD از جمله اخبار امروز سینمای ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کلاس‌های آموزش فیلمسازی شهروندی جشنواره «فیلم شهر» از ۲۲ فروردین ‌ماه به مدت یک ماه و با حضور حدود یک هزار هنرجو در ۱۴ فرهنگسرای تهران برگزار شد و هنرجویان طی این دوره ۱۵۰ فیلم کوتاه ساخته ‌اند.

فیلم‌ های کوتاه ساخته شده در قالب‌های ۱۳۷ ثانیه‌ای و با امکاناتی که جشنواره «فیلم شهر» در اختیار هنرجویان گذاشت، جلوی دوربین رفتند. این فیلم‌ها که اکنون در مرحله تدوین و صداگذاری هستند، توسط هیات داورانی شاخص از سینمای ایران بررسی و در نهایت به پنج اثر برگزیده تندیس جشنواره «فیلم شهر»، دیپلم افتخار و یک دوربین فیلمبرداری اچ دی خانگی اهدا می‌شود.

کلاس‌های آموزشی کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تصویربرداری در ۱۴ فرهنگسرای تهران و با حضور بیش از یک هزار هنرجو برگزار شده است.

پنجمین جشنواره بین‌المللی شهر تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سوم تا دوازدهم خرداد ماه به دبیری سیاوش حقیقی برگزار می ‌شود.

کارگاه آشنایی با دوربین‌های HD’SLR برگزار می‌شود

نخستین جلسه از کارگاه تخصصی آشنایی با دوربین‌های HD’SLR از ساعت ۱۴ امروز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ ماه و با حضور ارسو مداحی‌گیوی مدرس و فیلمبردار سینمای ایران، در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می‌شود.

تنظیم (Menu) و مونیتور کردن تصویر، کاربرد لنزهای عکاسی و تصویربرداری، فیلترها و کنترل نوردهی و ابزارهای سبک حرکتی خاص دوربین‌های HD’SLR چکیده مباحثی است که در کارگاه عصر امروز مطرح می‌شود.

سرفصل مبحث جلسه فردا سه ‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه این کارگاه تخصصی هم آشنایی با وسایل حرکتی است.