کرج - همزمان با سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قران کریم محفل انس با قرآن در استان البرز با حضور قاریان مصری برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز، حجت الاسلام محمد صالحی اظهار کرد: استان البرز از حضور قاریان مصری همزمان با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بهره مند می شود.

وی افزود: سازمان اوقاف هر ساله همزمان با مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان  بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در کشور با دعوت از قاریان و حافظان مطرح بین المللی اقدام به برگزاری محافل قرآنی در شهرهای مختلف کشور می کند.

حجت الاسلام صالحی گفت: در سال جاری هم با توجه به تحولات منطقه خاورمیانه و اقدام دولت سعودی در حمله به مسلمانان یمن و لزوم وحدت بیشتر جوامع اسلامی برنامه محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی با شکوه خاصی برگزار می شود و این برگزاری محافل تاثیر بسزایی در وحدت بین جوامع شیعه و سنی و تقریب مذاهب مختلف اسلامی خواهد داشت .

وی بیان کرد: در استان البرز نیز ۴ محفل انس با قرآن کریم با تلاوت قاریان ممتاز مصری احمد بن یوسف الازهری و عادل الباز سالم برگزار می شود.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز برنامه حضور این حافظان برجسته و محافل نوای دلنشین وحی را در روز ۲۶ اردیبهشت ماه، در شهرستان نظرآباد، محله سیدجمال الدین، مسجد صاحب الزمان اعلام کرد.

 ۳۰ وی برگزاری محفل نوای وحی در شهرستان کرج را اردیبهشت ماه در آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، بعد از نماز ظهر و عصر اعلام کرد.

 ۳۰ این مسئول برگزاری این محفل قرآنی در شهرستان اشتهارد رااردیبهشت ماه در روستای رحمانیه مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، قبل از نماز مغرب و عشاء اعلام کرد.

 مدیرکل اداره کل اوقاف و امور استان البرز، در پایان گفت: در شهرستاناشتهارد، در مسجد الزهرا (س)، بعد از نماز مغرب و عشاء نیز محفلی دیگر برگزار شد.