بجنورد- برگزاری ۲۲ دوره آموزشی ویژه واحدهای صنعتی، نقش دانشگاههای در گره گشایی مشکلات محرومین و... از مهمترین عناوین اخبار کوتاه امروز خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته ۲۲ دوره آموزشی برای  مدیران و کارکنان واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان برگزار شد.

محمدعلی یوسفی افزود: این آموزشها که در قالب دوره های مدیریتی، كارآفرینی و مهارتی برای مدیران و كاركنان واحدهای صنعتی برگزار شد حدود ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش را شامل می شود.

وی به اهمیت آموزش در صنعت اشاره كرد وگفت: این آموزش ها علاوه بر یاددهی مهارت های خاص، منجر به نوآوری و خلاقیت در افراد و شكوفایی صنعت می شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی خراسان شمالی تاكید كرد: این شركت علاوه بر تامین زیرساخت ها در شهرك ها و نواحی صنعتی، نسبت به حمایت های نرم افزاری از جمله ارائه مشاوره به صنعتگران، ارائه آموزش های مختلف، برگزاری تورهای صنعتی و ... اقدام می کند.

مراکز نیکوکاری در دانشگاه ها گره گشای مشکلات محرومین باشند

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مراکز نیکوکاری در دانشگاه ها می توانند با ارایه راهکارهای علمی، گره گشای مشکلات محرومین باشند.

امان اله حسین پور افزود: نخبگان دانشگاهی ودانشجویان مستعد می توانند با ارائه ایده های علمی به کمیته امداد، بستر مناسبت را برای خدمات رسانی به محرومین فراهم کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به پتاسیل های موجود در جامعه دانشگاهی، آینده روشنی در مراکز فعال این عرصه پیش رو خواهیم داشت.

حسین پور با بیان اینکه دانشجویان نیازمند با معرفی اساتید، دانشجویان، هیئت‌ امنای مساجد و افراد معتمد محلی شناسایی می‌شوند، عنوان کرد: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف مانند کمک به دانشجویان بیمار، واگذاری امور تحصیلی و مشاوره‌ای دانشجویان نیازمند به اساتید حامی، تقویت مسئولیت اجتماعی اساتید و دانشجویان، تأمین نیازهای تحصیلی، معیشتی، ازدواج، جهیزیه و اشتغال دانشجویان شناسایی‌ شده خدمت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی مراکز نیکوکاری را حلقه وصل بین خیران، نیکوکاران، نیازمندان و کمیته امداد برای ارائه خدمات متقابل دانست.

وی افزود: کمک به نیازمندان از سوی معتمدین محل، ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان و شفاف‌سازی کمک‌ها برای مردم و مصرف هر نوع کمک در جایگاه و محل خود از دیگر اهداف مراکز نیکوکاری است.

حسین پور تصریح کرد: تاکنون خدمات شایانی به محرومان و نیازمندان استان صورت گرفته و کمیته امداد تمام این خدمات را مرهون کمک خیران و مردم می داند.

ایجاد اختلال در بخشی از شبكه ارتباطات خراسان شمالی

شركت مخابرات خراسان شمالی اعلام کرد: با انجام عملیات برگردان خطوط راه دور این شركت در شهرستان های شیروان و فاروج، از ساعت یك دقیقه بامداد روز چهار شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری، كلیه خطوط ارتباطی اعم از ثابت، همراه، دیتا و... مشتركین شهرستان های فوق به مدت دو ساعت قطع و یا دچار اختلال خواهد شد.