مجموعه «نبرد برای زندگی» این هفته سراغ مردمی می‌رود که در کشور گینه نو واقع در قاره آفریقا با سختی‌های کار و شغل خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه مستند «نبرد برای زندگی» درباره افرادی است که با مشاغل سخت و کم درآمد در کشورهای فقیر برای بقا تلاش می‌کنند و این هفته هم به سراغ کشور گینه نو و مردم ساکن آن رفته است.

مستند این هفته برنامه مشکلاتی از قبیل وجود راهزن‌ها، خرابی جاده‌ها و ایجاد مه و بارندگی‌های فراوان را که برای رانندگان جاده پاپوا معضلات فراوانی ایجاد می‌کند به تصویر کشیده است.

کار برای امرار معاش در هر منطقه جغرافیایی متفاوت از دیگر بخش‌ها حتی در همان کشور هم می‌تواند باشد؛ امکان دارد در یک شهر مردم به راحتی درآمد دلخواه را به دست آورند ولی در شهری دیگر که شاید فاصله زیادی هم با مکان اول نداشته باشد، گذران زندگی دشوار باشد.

کار در شرایط سخت عنوانی است که سازمان‌های بین المللی و وزارت خانه‌های کار و رفاه اجتماعی معمولا در کشورهای مختلف درباره آن سخن می‌گویند و راهکارهایی نیز برای تسهیل در شرایط کار و امرار معاش مردمی‌ که در چنین مناطقی ساکنند یا کارشان از این دست مشاغل محسوب می‌شود ارائه می‌دهند.

این قسمت از مستند «نبرد برای زندگی» ساعت ۲۱ روز جمعه ۲۵ اردیبهشت و تکرار آن فردای آن روز ساعت ۱۱ و ۱۵ از شبکه افق پخش خواهد شد.