بوشهر- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: تعداد پایگاه‌های امداد و نجات استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم شعبانزاده ظهر چهارشنبه در جمع مسئولان و امداد گران هلال احمر اظهار داشت: در دیدار اخیر با رئیس جمهور بر ارائه خدمات بیشتر داوطلبانه جمعیت هلال احمر تاکید کرد و ما باید بتوانیم زمینه حضور کسانی که دوست دارند کمک کنند فراهم کنیم.

وی افزود: زلزله بیستم فرودین ماه سال ۹۲ در شهرستان دشتی باعث شد تعداد زیادی از عزیزانمان جان خودشان را از دست بدهند و در این حادثه دلخراش نقش جمعیت هلال احمر خوب و ستودنی بوده است.

شعبان‌زاده از احداث پایگاه و مجتمع امداد و نجات در شهرستان دشتی خبر داد و تصریح کرد: فاز اول مجتمع امداد و نجات شهرستان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که شامل دیوارکشی، انبار کالا و ساختمان اداری است.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز عملیات اجرایی فاز دوم با اعتبار شش میلیارد ریال آغاز خواهد شد که شامل سالن چند منظوره آموزشی امداد ونجات است.

شعبانزاده بیان کرد: درمانگاه تخصصی هلال احمر نیز به‌زودی در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد و در روز گذشته نیز دو درمانگاه به بهره‌برداری رسید که نقش مهمی در سلامت مردم خواهد داشت.

وی از توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در استان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ پایگاه امداد و نجات در سطح استان وجود دارد که تلاش داریم تعداد این پایگاه‌ها افزایش پیدا کند.

شعبانزاده گفت: گروه‌های امداد و نجات روستایی در سطح استان فعال شده‌اند و آموزش‌های لازم نیز دیده‌اند که در شرایط ضروری نیز کمک کار خوبی برای جمعیت خواهند بود.

وی اضافه کرد: آموزش‌های امدادی هر ساله توسط هلال احمر مدون می شود و در سال گذشته نیز ۴۹ هزار نفر در استان بوشهر آموزش‌های لازم فرا گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه آموزش همگانی یکی از وظایف اصلی هلال احمر است، افزود: تلاش داریم با کارهای صورت گرفته در جذب و نگه داری امداد گران از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.