مدیر گروه «ورزش و تفریحات» رادیو ایران از اضافه شدن برنامه های جدید به این شبکه رادیویی از جمله یک برنامه عصرگاهی و همچنین طراحی یک مسابقه به جای برنامه «جمعه ایرانی» سخن گفت.

حمیدرضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کنداکتور جدید شبکه ایران و برنامه های جدیدی که برای آن در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با ساختار جدیدی که در رادیو ایران مطرح شد، مدیران و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که شبکه نیازمند گروهی چون «ورزش و تفریحات» است که برنامه های ورزشی و تفریحی طنز را پوشش دهد.

وی ادامه داد: تشکیل این گروه به این معناست که شبکه قرار است به برنامه های تفریحی و طنز اهمیت بیشتری بدهد. البته این گروه هنوز نوپاست و نگاه ما این است که فضای برنامه های پرنشاط و شاد را در شبکه بیشتر و آنها را در جدول پخش شبکه توزیع کنیم تا جز برنامه «کوی نشاط» که در این گروه قرار دارد برنامه های طنز دیگری هم داشته باشیم که از شبکه روی آنتن بروند.

افتخاری ساختار گروه های ورزش و تفریحات را در حوزه صدا به یکدیگر نزدیک دانست و گفت: به این دلیل که در شبکه های صدا محدودیت تشکیل گروه وجود دارد گروه ها، حوزه های ماموریتی نزدیک به هم را انتخاب می کنند و ساختار این گروه ها به نوعی فراهم کردن فضای طنز و سرگرمی است و از طرف دیگر شبکه های ورزش هم به صورت تخصصی حوزه خود را دنبال می کنند.

مدیر گروه «ورزش و تفریحات» رادیو ایران با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ماه تغییرات جدیدی در برنامه های این شبکه به وجود می آید، اعلام کرد: «میدان» برنامه جدیدی است که از اول خرداد به کنداکتور اضافه می شود. این برنامه جمعه ها صبح ساعت ۷ روی آنتن می رود و به صورت تحلیلی و زنده به اتفاقات ورزشی هفته می پردازد. همچنین «روی خط ورزش» برنامه دیگری است که هر روز شنبه تا پنجشنبه ساعت ۹ صبح از شبکه شنیده می شود.

وی به تولید یک برنامه عصرگاهی برای این شبکه اشاره و بیان کرد: برنامه ای شاد و طنز متناسب با فضای عصر طراحی شده است که آیتم های متنوع و فضایی تعاملی دارد. در این برنامه مهمانان مختلفی دعوت می شوند و قرار است به مدت ۲ ساعت روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ تا ۱۹ با عنوان «عصر دلچسب» روی آنتن برود.

افتخاری در پایان درباره برنامه «جمعه ایرانی» که هر هفته از شبکه به پخش می رسید و جای خالی آن در کنداکتور برنامه عنوان کرد: برای جمعه ها صبح یک مسابقه برای معرفی نفرات خلاق در حوزه طنز رادیویی طراحی شده است و مخاطبانی که فکر می کنند در این حوزه توانمندی دارند در این مسابقه شرکت داده خواهند شد.