آستارا – همزمان با عید مبعث، محفل انس با قرآن کریم با نوای «عادل الباز سالم السید» قاری ممتاز و بین المللی مصری در امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آیین معنوی که جمعه شب و با حضور پر شمار مشتاقان کلام الهی، مسئولان و اهل سنت و تشیع این شهرستان مرز نشین برگزار شد، قاری برجسته مصری با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم، شور معنوی خاصی در مجلس ایجاد کرد.

امید چالاک قاری جوان و ممتاز استان گیلان و شهرستان آستارا نیز در این آیین معنوی آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد.

عادل الباز سالم السید قاری برجسته مصری از امید چالاک قاری مطرح استان گیلان به دلیل تلاوت ممتاز قرآن کریم تمجید کرد و وی را یکی از بهترین قاریان جوان ایرانی بر شمرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرزی بندر آستارا در جریان برگزاری این آیین معنوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری باشکوه مجالس تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن کریم است که جز با خون شهدا به دست نیامده است.

جمشید مهدوی افزود: امروز افتخار ما این است که عالی ترین مقام های سیاسی کشور در مجالس قرآنی حضور می یابند و خود به تشویق نیروهای قرآنی می پردازند.

وی به برگزاری هر چه بیشتر این گونه آیین های قرآنی و معنوی در شهرستان مرزی آستارا تأکید کرد و گفت: دعوت از قاریان مطرح بین المللی و کشوری از برنامه های ویژه اداره اوقاف و امور خیریه آستارا است که در مراسم های ملی و آیین های اسلامی انجام خواهد شد.