رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از آمادگی مجلس برای فراهم ساختن شرایط اشتغال مددجویان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عزیزی در نشست هم اندیشی مسئولان بهزیستی با کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به تغییرات در سازمان بهزیستی، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس اعتقاد دارند که باید ارتباط خود را با سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم بهزیستی تقویت کنند و این کار باعث ارائه خدمات مطلوب‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور می‌بایستی برنامه‌ریزی دقیقی را جهت مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های فعلی انجام دهد چرا که این ارتباط و افزایش مشارکت‌ها می‌تواند در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی موثر باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه به پدیده کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: در این بخش با ایرادات و مشکلاتی روبرو هستیم چرا که دستگاه هایی از جمله قوه قضائیه، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و سازمان بهزیستی مسئول هستندد و می‌بایستی به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: در زمان برگزاری اجلاس سران در کشور شاهد بودیم که در کمترین زمان ممکن این کودکان از سطح خیابان جمع‌آوری اما پس از پایان اجلاس دوباره به خیابان‌ها برگشتند.

عزیزی گفت: بخشی از کودکان کار و خیابان خارجی هستند که در این زمینه نیز باید اقدامات لازم برای رفع مشکلات موجود صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی سپس به موضوع اشتغال کمیته امداد و سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه شرایط مساعدی را برای دو نهاد حمایتی ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم در یک رقابت سالم این دو نهاد از امتیازهای پیش‌بینی شده حداکثر استفاده را داشته باشند.

عزیزی ادامه داد: سازمان بهزیستی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در کشور، شرایط اشتغال مددجویان را فراهم کند که در این زمینه نیز مجلس شورای اسلامی آمادگی هر نوع همکاری و تعامل را دارد.

وی گفت: بسیاری از مددجویان و محرومان در مناطق روستایی از مطالبات خود یا بی‌خبر و یا کم خبرند و نمی‌دانند برای دریافت تسهیلات از کجا شروع کنند که در این زمینه نیز باید شرایط لازم فراهم شود.

عزیزی سپس به شرایط و حقوق کارمندان سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: قطعاً حقوق پرسنل بهزیستی پایین است و باید تدبیری اتخاذ شود که از همین نیروها جهت ارائه خدمات به جامعه هدف استفاده شود.