بجنورد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در سال مالی ۹۳ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب برای اجرای طرح های عمرانی مدیریت منابع آب در این استان جذب و هزینه شد.

کاظم طاهریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که در سال گذشته بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی مدیریت منابع آب خراسان شمالی مصوب شده بود، اظهار کرد: از این میزان اعتبار در سال مالی ۱۳۹۳ از ابتدای مردادماه سال گذشته تاکنون، حدود ۸۹۶ میلیارد ریال معادل ۷۲ درصد کل اعتبارات مصوب، تخصیص یافته است.

وی با بیان این که از کل اعتبارات مصوب طرحهای عمرانی برای مدیریت منابع آب استان بیش از ۵۶۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بود، اضافه کرد: مابقی اعتبارات مصوب نیز از محل مواد ۱۰،۱۲،۵۷ و ۶۳ و نیز ماده ۱۸۰ ملی و استانی، صندق توسعه ملی و پرداخت دیون به تصویب رسیده بود.

طاهریان اضافه کرد: اعتبارات مزبور برای اجرای ۲۶ طرح در قالب بیش از ۴۰ پروژه عمرانی مدیریت منابع آب در شهرستان های مختلف خراسان شمالی جذب و هزینه شد.

به گفته وی استان طرح‌های آبرسانی به شهرهای بجنورد، ‌گرمه و جاجرم، ‌شیروان، اسفراین و نیز ساخت پنج سد جدید از مهم ترین طرح های عمرانی مدیریت منابع آب استان محسوب می شوند که اکنون در دست اجرا قرار دارند.

طاهریان اضافه کرد: همچنین طرح آبرسانی به شهرک صنعتی اسفراین، انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب بجنورد و اسفراین، ساخت‌بند انحرافی آغمزار و بند لاستیکی و ایستگاه پمپاژ کوشکی ترکمن از جمله طرحهای زود بازده مدیریت منابع آب استان به شمار می روند که در حال حاضر بین ۴۲ تا ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به این که بازه زمانی سال مالی در شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اول مردادماه هر سال تا پایان تیرماه سال بعد است، افزود: در مورد اعتبارات طرح های عمرانی این شرکت در سال مالی ۹۳ در مجموع چهار موافقت نامه ملی، ۱۱ موافقت نامه ملی - استانی و ۱۳ موافقت نامه استانی برای اجرای طرح های عمرانی مدیریت منابع آب استان با معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان شمالی مبادله شد.