سخنگوی کرملین گفت: سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه نشانه ای از بهبود احتمالی روابط آمریکا با روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی کرملین گفت: سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه نشانه ای از بهبود احتمالی روابط آمریکا با روسیه است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز دیدار ویکتوریا نولاند معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور آسیا و اروپا از روسیه را نشانه ای از بهبود احتمالی راوبط میان واشنگتن و مسکو قلمداد کرد.

بر اساس بیانیه کاخ کرملین سفر این مقام بلندپایه آمریکایی که به دنبال سفر هفته گذشته جان کری معاون وزیر امورخارجه آمریکا به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه انجام شده است، می تواند نشان دهنده تلاش دو کشور برای بهبود روابط فیمابین باشد.

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گسترش روابط کشورش با آمریکا در پی دیدارهای اخیر به آنان گفت: در دیدار هفته گذشته پوتین و لاوروف با کری و مذاکره درباره مهمترین تحولات منطقه به ویژه سوریه و اوکراین، بر لزوم توسعه مناسبات و بازگشت روابط دو کشور به گذشته بحث و تبادل نظر گردید.

روابط آمریکا و روسیه با آغاز بحران در اوکراین به سردی گراییده است.

مناطق شرقی اوکراین از اوایل سال گذشته میلادی و پس از الحاق کریمه به روسیه صحنه درگیری های خونین میان جدائی طلبان و ارتش اوکراین است. در این میان کشورهای غربی روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان کرده و تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده اند، اتهامی که روسیه صراحتا آن را رد کرده است.