متسابق شرکت کننده از کشور هند گفت: سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در مقایسه با سایر مسابقات قرآنی از سطح بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباری متسابق هندی اظهار داشت: من دارای ۲۴ سال سن و در هندوستان به تعلیم قرآن مشغول هستم و برای نخستین بار در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، شرکت می کنم.

وی در مورد مسابقات قرآنی در کشورش تاکید کرد: مسابقات قرآنی در هندوستان در سطح محلی است و همانند ایران به صورت بین المللی برگزار نمی شود. سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در سطح بسیار عالی و همه چیز در آن به خوبی برگزار شده است.

حافظ کل قرآن از کشور هندوستان با اشاره به فراگیری قرآن در سن ۹ سالگی تصریح کرد: از روی عشق و علاقه به قرآن در دوران طفولیت آموزش قرآن را یاد گرفتم و توانستم آن را در مدت یک سال حفظ کنم و این امر در مدرسه قرآنی برای من میسر شد که علاوه بر آموزش قرآن آن را به طور کامل حفظ کنم.

عبدالباری در ادامه گفت: برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، می تواند در وحدت و اتحاد مسلمین نقش مهمی ایفا کند و عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه است.

متسابق قرآنی درخصوص نظر خود در مورد قراء ایرانی گفت: من از قاریان ایرانی شگفت زده شدم هم از صوت، لحن و تجوید و قواعدی که رعایت می کنند و بر آنها درود می فرستم و برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.

عبدالباری در پایان با قدردانی از میهمان نوازی مسئولان و مردم ایران در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، خاطرنشان کرد: ایران کشور بسیار زیبایی است و تعالیم قران در آن نقش تأثیرگذاری دارد و همانطور که خداوند متعادل در قرآن کریم فرموده است و اعتصموا به حبل الله جمیعاً و لاتفرقوا، پیام من به مردم ایران این است که اتحاد و یکپارچگی خود را حول محور قرآن و اسلام حفظ کنند.