بوشهر - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: تور اطلاعاتی پلیس بوشهر باعث کشف یک باند پخش مواد مخدر و کشف ۶۰ کیلوگرم مواد مخدر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ وحید زرین‌کلاه عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با پحش و توزیع مواد مخدر در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های و طرح‌های عملیاتی و اطلاعاتی پلیس بوشهر باعث شده تا فضای برای سوداگران ناامن شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته شاهد افزایش حدود ۹۳ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر بودیم و امسال نیز این روند را با جدیت در دستور کار داریم و این تلاش‌ها سبب شده که مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان بوشهر تغییر کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از کشف ۶۰ کیلوگرم مواد مخدر خبر داد و افزود: خبری مبنی بر فعالیت یک باند مواد مخدر در استان بوشهر به پلیس مواد مخدر استان رسید که بلافاصله تحقیقات میدانی در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چند ماه تحقیقات و تعقیب و مراقبت شبانه روزی موفق به شناسایی سردسته این باند شدند و مشخص شد که این باند در تلاش است که مقدار زیادی مواد مخدر را از استان فارس تهیه و به استان بوشهر و نهایتا اهواز منتقل کنند.

زرین‌کلاه با اشاره به تلاش قاچاقچیان برای فریب پلیس با تغییر مسیر، بیان داشت: قاچاقچیان پس از طی مسافت طولانی وارد استان کهگیلویه و بویر احمد شدند که با هماهنگی با پلیس این استان، ماموران پلیس استان بوشهر وارد عمل شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: یک تیم از مامورین عملیاتی این پلیس به آن استان اعزام و نرسیده به پلیس راه شهرستان گچساران در اقدامی غافلگیرانه و نامحسوس خودروهای قاچاقچیان را شناسایی و نسبت به توقیف آنان اقدام شد.

وی با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: از این باند ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف شد و دو دستگاه خودروی سواری توقیف شد و دو نفر نیز دستگیر شدند.