ایلام-مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قنبری ظهر پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم در کشور ما بحث مصرف آرد و نان است که هم اکنون سالانه بیش از ۹ میلیون تن آرد و نان در کشور ما مصرف می شود.

وی بیان داشت: این میزان مصرف از میانگین جهانی بالاتر است و باید تلاش کرد فرهنگ مصرف نان در کشور را اصلاح کرد و البته این کار نیازمند همکاری مردم نیز است.

این مسئول عنوان کرد: سرانه مصرف نان در استان ایلام ۱۲ کیلوگرم است، این در حالی است که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت:  نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی در سالجاری ۱۱۵۵ تومان و برای گندم دوروم  ۱۱۸۸ تومان تعیین شده و مراکز خرید در سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا تمامی گندم های عرضه شده کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری کنند.

قنبری اظهار داشت: طی سال جاری پیش بین شده بیش از ۹ میلیون تن گندم در کشور مصرف شود که از میزان هفت میلیون در داخل کشور تامین می شود و دو تن دیگر از طریق واردات انجام می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت این خرید به کشاورزان پرداخت شده است.