نظرسنجی ها نشان می دهد بیش از 50 درصد اتباع ترکیه در آلمان در انتخابات پارلمانی پیش رو به حزب حاکم این کشور رای می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات پارلمانی ترکیه در حالی در روز هفتم ژوئن در سراسر این کشور برگزار می شود که حدود 2.8 میلیون نفر از اتباع این کشور برای رای حضور در پای صندوق های رای خارج از این کشور فراخوانده شده اند. قرار است نزدیک به 400 هزار شهروند ترک ساکن آلمان نیز در این انتخابات شرکت کنند.

این در حالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد بیش از نیمی از این افراد مایل به رای دادن به حزب عدالت و توسعه اند. در مقابل 17 درصد از این شهروندان نیز مایل به رای دادن به حزب اپوزیسیون جمهوری خلق هستند. این در حالی است که دو حزب کردی، بخت گرفتن 14 و 13 درصد از آرای انتخاباتی ترک های آلمان را دارند.

طبق قوانین انتخاباتی ترکیه، رای دهندگان خارج از کشور تا سی و یکم ماه می برای حضور در دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در کشورهای دیگر برای رای دادن وقت دارند. آمارهای منتشر شده از سوی دولت ترکیه حاکی است روزانه حدود 30 هزار شهروند ترک ساکن کشورهای دیگر به پای صندوق های رای می روند.