بزرگداشت شاعر و عارف بزرگ شبه قاره بيدل دهلوي با حضور ادب دوستان و استادان زبان و ادبيات فارسي در اتاق ايرانشناسي دانشگاه دولتي لاهور برگزار شد .

به گزارش مهر، دكتر ظهير احمد صديقي استاد زبان و ادبيات فارسي در شبه قاره و معاون دانشگاه دولتي لاهور در سخنان كوتاهي ضمن تشكر از خانه فرهنگ ايران در لاهور در همكاري با برگزاري اين بزرگداشت به شخصيت معنوي و عرفاني بيدل اشاره كرد و گفت او قصائد خود را بيشتر درمدح حضرت رسول اكرم (ص) و غزليات خود را در پرستش خداوند متعال سروده است .

وي درباره گسترش اسلام در شبه قاره گفت :  مردم شبه قاره توسط عرفا و بزرگان ايران همچون علي هجويري ، گنج شكر ، بيدل و ديگر شخصيت ها با اسلام آشنا شدند .

در ادامه محمد رضا اميني مسئول خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران ضمن ستودن شخصيت معنوي بيدل علت گمنامي اين شاعر بزرگ را بي توجهي فارسي زبانان هند، پاكستان ، افغانستان و كشورهاي آسياي ميانه دانست  و گفت :  هم زبانان ما در اين كشورها علاقه زيادي به بيدل و شعر او دارند و احترام عميق براي شخصيت و شعر او قائل هستند ولي از كرامات و معجزات بيدل در ادب عرفاني فارسي ، آن گونه كه بايد و شايد دفاع نكرده و سخن نگفته اند.

وي افزود: علاقمندان و خبرگان ادبيات فارسي بايد با تصحيح و چاپ اثار بيدل و ويژگيهاي شعر و محاسن آثار بيدل او را به ايرانيان و جهان اسلام معرفي كنند.

لازم به ذكر است در اول هر ماه مراسم بزرگداشت شعراي نامي و معاصر زبان و ادبيات فارسي با حضور شعردوستان و علاقمندان زبان فارسي  با همكاري خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در اتاق ايرانشناسي دانشگاه دولتي لاهور برگزارمي شود.