يك هواپيمايي نظامي "C130" روز گذشته به علت از دست دادن يك موتور دچار نقص فني شد و فرود اضطراري كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري"مهر"،  اين هواپيما كه از باند نظامي فرودگاه مهرآباد به سمت شيراز پرواز كرده بود در حوالي محله كهريزك تهران دچار نقص فني و مجبور به فرود اضطراري شد.

براساس اين گزارش، از دست دادن يك موتور علت نقص فني هواپيماي نظامي "C130" گزارش شده است.

اين گزارش مي افزايد: اين هواپيما پس از مواجه شدن با نقص فني بار ديگر به مبدا اوليه- باند نظامي فرودگاه مهرآباد- بازگشت و به عبارتي دومين سانحه هواپيماي" C130" در 15 روز اخير به خير گذشت.

به گزارش مهر، ايران پيش از انقلاب و در دوران شاهنشاهي 50 فروند هواپيماي تاكنيكي- نظامي و باري "C130 " خريداري كرده است. از اين هواپيما در جابه جايي نيروهاي نظامي ايران در جنگ با عراق استفاده  گرديده و بسيار مفيد هم واقع شده است.

اين نوع هواپيماها داراي ظرفيت، اندازه، قدرت و سرعت پروازي بالايي هستند و داراي موتورهاي توربو پلاپ- جت ملخ دار- و توربو جت مي باشند. درحال حاضر 30 تا 35 فروند از هواپيماهاي "C130" در كشور به پرواز در مي آيند. اين هواپيما حدود 40 تن بنزين را مي تواند حمل كند.

پروازهاي نظامي تابع مقررات سازمان هواپيمايي كشور نيست و با توجه به اينكه فرودگاه مهرآباد هم براي پروازهاي مسافربري و هم نظامي استفاده مي شود لزوم هماهنگي بيشتر با رعايت قوانين و اختيارات هر يك از دستگاهها ضروري است.