معاون بنياد حفظ آثار: راست گويي و حقيقت يابي از مسايل مورد علاقه جوانان است. بايد ناگفته هاي جنگ و شهدا را به جوانان بگوييم و نبايد اين مقطع از تاريخ و آفرينندگان آن كه شهدا هستند را در لفافه بپيچيم. در دهه جديد بايد نوآوري در تبليغ را به وجود بياوريم.

به گزارش گروه دفاع مقدس خبرگزاري مهر، سرتيب دوم داود غياثي راد با اشاره به برگزاري نهمين يادواره شهدا و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجوي كشور گفت: تكرار چنين يادواره هايي در طول سال بر اين امر تكيه دارد كه جوانان از فضاي عمومي سالهاي دفاع مقدس دور نشوند .

معاون فرهنگي بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، افزود: اگر دچار تكرار شويم، علاوه بر تأثيرات كم برنامه ها، بر اطلاعات افراد حاضر در جلسات نيز افزوده نخواهد شد.. براي جلوگيري از اين امر، بايد در اين كار از مشاركت همه اقشار جامعه سود ببريم تا با نوآوري و خلاقيت، فرهنگ جهاد و شهادت كه ثمره دفاع مقدس است به نسل جوان منتقل شود.

وي با مهم ارزيابي كردن شناخت روحيات جوانان اظهار داشت: راست گويي و حقيقت يابي از مسايل مورد علاقه جوانان است. بايد ناگفته هاي جنگ و شهدا را به جوانان بگوييم و نبايد اين مقطع از تاريخ  و آفرينندگان آن كه شهدا هستند را در لفافه بپيچيم. در دهه جديد بايد نوآوري در تبليغ را به وجود بياوريم.

غياثي راد با اشاره به جنبش نرم افزاري و توليد علم در كشورمان گفت: دانشجويان تشنه علم هستند، آنها دوست دارند اگر مطلبي هم به آنها گفته مي شود علمي باشد؛ نياز به زبان جديدي است تا مطالب را با چاشني دلخواه قشر جوان تحصيلكرده، به آنها خوراند. چه اشكال دارد كه در دانشگاهها حتي خاطرات عمليات ها نيز با در نظر گرفتن زواياي علمي آنها طرح شود و به صورت كاملا بي طرفانه تحليل گردد.

وي در پايان با انتقاد از بي نظمي در برپايي برخي برنامه ها گفت: دست اندركاران بايد نظم را سرلوحه كار خود قرار دهند و در مراسم ها فضاي منظم و با شكوهي را ايجاد كنند.

همچنين مدير كل حوزه رياست جهاد دانشگاهي  در اين خصوص گفت: در برپايي مراسم شهدا بايد توجه كنيم كه شأن شهدا زير سوال نرود.

دكتر علي متقيان در ادامه تصريح كرد: در بحث برپايي يادواره بايد دو نكته مورد توجه قرار گيرد، اول آنكه مي خواهيم از شهدا ياد كنيم و دوم اينكه مي خواهيم راه شهدا را ادامه دهيم.

وي در عين حال كه برپايي يادواره شهداي دانشجو را به مدت يكماه بسيار مفيد دانست ، گفت: اگر مي خواهيم راه شهدا را ادامه دهيم نبايد اين تذكر و يادآوري ها محدود به يك زمان و مكان خاص شود.

متقيان با انتقاد از دانشگاه ها به جهت دعوت نكردن از خانواده هاي شهداي دانشگاه در برپايي مراسم هاي مختلف گفت: اگر اين دعوت ها در صورتي كه موجب تكراري شدن شخصيت ها نشود،  اتفاق بيفتد در نهادينه  كردن فرهنگ جهاد و شهادت بسيار مفيد و موثر خواهد بود.

وي در پايان پيشنهاد داد: به نظر من در هر دانشگاه، نهاد و سازماني بايد از شهداي آن كليپي تهيه شود و در آغاز تمام برنامه هاي عمومي بعد از سرود جمهوري اسلامي ايران پخش شود كه در برنامه هاي دانشگاهي مي تواند تأثير زيادي داشته باشد. استادي كه ترم تحصيلي را با ياد دانشجوي شهيد يا همكار شهيدش آغاز مي كند در طول سال از انحرافات فكري مصون خواهد ماند.