تمامي رشته هاي دانشگاهي و علمي از اهميت و ارزش والايي برخوردار هستند و جنگ علم با علم پسنديده نيست. بايد به تمامي رشته ها به يك چشم نگريست و در تخصيص امكانات به مساوات رفتار كرد.

"عباسعلي عميد زنجاني" در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي "مهر" افزود: در عرف دانشگاه هاي كشور، اينگونه مطرح شده كه برخي رشته ها نسبت به رشته هاي ديگر برتري دارند و از اهميت بيشتري برخوردارند در حالي كه تمامي رشته هاي دانشگاهي از يك ارزش و منزلتي برخوردارند.

وي با تأكيد بر اينكه تمامي رشته هاي علمي از ارزش والايي برخوردار هستند تصريح كرد: جنگ علم با علم روش پسنديده اي نيست. بايد براي تمامي رشته هاي علمي ارزش قائل شد.

رئيس دانشگاه تهران با اشاره به اين كه در گذشته، دانشكده حقوق و علوم سياسي در بين ديگر دانشكده ها چندان مورد توجه قرار نمي گرفت، اظهار كرد: سعي ما بر اين است كه دانشكده هاي علوم انساني به طور عام و دانشكده هاي حقوق و علوم سياسي به طور خاص به جايگاه و منزلت واقعي خود دست يابند.

وي در خصوص ارتباط كم دانشكده هاي علوم انساني با خارج از دانشگاه تصريح كرد: امكانات مادي و معنوي دانشگاه ها، بايد به صورتي عادلانه بين رشته ها، دانشكده ها و دانشگاه ها توزيع شود، به طوري كه رشته هاي علوم انساني نيز بتوانند همانند رشته هاي فني با محيط و سازمان هاي خارج از دانشگاه ارتباط داشته باشند.

"عميد زنجاني" اظهار داشت: حتي در اعزام به خارج، فرصت هاي مطالعاتي و شركت در كنفرانس هاي بين المللي سعي بر اين است كه عدالت برقرار شده و از تمامي رشته ها و دانشكده استفاده شود.