بجنورد - مدیر کل استاندارد خراسان شمالی از پلمپ تجهیزات و دستگاههای بازی در شهربازی بجنورد به دلیل نداشتن تاییدیه استاندارد خبرداد.

فهیمه مهمان نواز در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پی بازرسی های انجام شده از تجهیزات شهربازی بجنورد و در راستای اهمیت استاندارد سازی تجهیزات این شهربازی، ۱۵ دستگاه نصب شده در این مکان به دلیل عدم اخذ تاییدیه استاندارد از چرخه استفاده خارج شد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در راستاي وظايف نظارتي و کنترلي و به منظور حفظ حقوق شهروندان با هدف جلوگيري از بروز حوادث احتمالي از ادامه استفاده از وسیله های بازی غیر استاندارد جلوگیری کرده است اظهار داشت:

استفاده از این تجهیزات ممکن است جان کودکانی را که برای شادی و تفریح از این امکانات استفاده می کنند در معرض خطر قرار دهد.

مهمان نواز تصریح کرد: موضوع عدم تطابق دستگاهها و تجهیزات شهربازی بجنورد پیش از این نیز به مسئولان مربوطه ابلاغ و از آنان خواسته شده تا با رعایت استانداردهای ملی اجباری، نسبت به رفع نقص تجهیزات اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: متاسفانه به دلیل عدم توجه کافی به اخطارهای داده شده و پایان مهلت قانونی، دستگاهها و تجهیزات شهربازی تا رفع نقص و دریافت تاییدیه استاندارد پلمب و از دسترس خارج شدند.

وی تصریح کرد: مالک امکانات شهربازی باید در سامانه مراکز تفریحی اداره کل استاندارد ثبت نام و پس از دریافت نام کاربری، از طریق این سامانه برای انجام بازرسی از تجهیزات درخواست خود را اعلام کنند.

مهمان نواز افزود: این اداره کل پس از بازدید شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده این سازمان از تجهیزات و تایید انطباق آن با استانداردهای مربوطه، برای متقاضی گواهینامه استاندارد صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امکانات و تجهیزات شهربازی بجنورد متعلق به ۱۳ سال قبل و از کیفیت نامناسبی برخوردار است.

بر اساس اعلام شهرداری بجنورد قرار است در آینده نزدیک شهربازی جدیدی با امکانات و تجهیزات پیشرفته در بجنورد راه اندازی و مکان فعلی شهربازی به محل دیگری انتقال یابد.