فارج – امام جمعه فاروج با اشاره به مشکلات متعدد جوانان، افزود: باید دولت و بخش های مختلف کشور برای رفع مشکلات موجود در مقابل جوانان همدل و همراه بوده و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان، بر تقویت معارف دینی در بین نسل جوان کشور تأکید کرد و افزود: در آموزه های اسلامی سفارشات زیادی در مورد لزوم توجه و اهمیت قائل شدن برای دوران جوانی آمده است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) در این زمینه اضافه کرد: رسول گرامی اسلامی می فرماید: "ان الله یحب الشاب الذی یفنی شبابه فی طاعة الله؛ خداوند جوانی را که دوران جوانی خویش را در راه بندگی خدا سپری کند، دوست دارد. "

حجت الاسلام قلیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت جوان کشور به همراه شکل‌گیری پدیده دوره جوانی در جامعه ایران، بسیاری از ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، مسائل و نیازهای اساسی جوانان از اولویت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار می شوند چنان‌که می‌توان گفت در صورت اهتمام واقعی نسبت به این مهم، فرصت کم‌نظیری برای مشارکت جوانان در ساختن فردایی بهتر فراهم می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با اشاره به عمده‌ترین چالش‌های پیش روی جوانان ایران اسلامی، اظهار کرد: اشتغال، مسکن و ازدواج مهم ترین مشکلات پیش روی جوانان هستند.

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: همچنین سلامت، اوقات فراغت، مهارت‌های علمی فنی، مهارت‌های زندگی، آسیب‌های‌ اجتماعی، مشارکت و سرمایه اجتماعی، نگرش و ساختارهای نامناسب مدیریتی، شکاف بین نسلی و هویت از دیگر دغدغه ها و نیازهای جوانان جامعه امروز به شمار می روند.

امام جمعه فاروج در خاتمه تصریح کرد: باید دولت و بخش های مختلف کشور برای رفع مشکلات موجود در مقابل جوانان همدل و همراه بوده و هماهنگی بیشتری داشته باشند.