اردبیل – معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: حمایت از بیماران ام اس این استان در دستور کار است و از هیچ حمایتی دریغ نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آذرنژاد ظهر دوشنبه در همایش حمایت از بیماران ام اس با تاکید به ضرورت حمایت از بیماران صعب العلاج تصریح کرد: در این خصوص از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم و هر چه در توان داریم به کار خواهیم بست.

وی  افزود: برخی نیازمندی ها از جمله اختصاص زمین و وسایل مورد نیاز این بیماران به حد توان تامین و در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت.

 معاون امور عمرانی استاندار بار اصلی حمایت از بیماران ام اس را بر دوش خیرین دانست و گفت: ما شاهد فعالیت های موسسه خیریه مهران ایرانیان در سرکشی به این بیماران و حتی به مساکن آن ها در شهرستان های خلخال، پارس آباد و اردبیل هستیم.

به گفته آذرنژاد تداوم حرکات انسان دوستانه خیرین می تواند قوت قلبی برای این بیماران بوده و در رفع مشکلات آن ها تاثیر گذار باشد.

ارائه کمک دارویی به ۲۷۰ بیمار

در این مراسم همچنین مدیر عامل موسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان اردبیل از فعال سازی این موسسه از سال گذشته خبر داد و گفت: در پی مراجعه به شهرستان های مختلف مشکلات بیماران بررسی شده است.

قهرمان مطهری نیا از فعالیت موسسه در شهرستان های اردبیل، گرمی، بیله سوار، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، نیر، نمین و کوثر و در بخش های رضی عنبران و هشتجین خبر داد.

به گفته این مسئول موسسه خیریه مهرانه تاکنون ۲۷۰مورد کمک دارویی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به بیماران ارائه کرده است.

مطهری نیا با یادآوری توزیع ۲۰۰ بسته غذایی در آستانه عید برای این بیماران اضافه کرد: تلاش ما بر این است بیمار ام اسی تنها دغدغه ای که دارد بیماری اش باشد و به مشکلات دیگر نیندیشد.

مدیر عامل موسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان به ضرورت ایجاد مرکز درمان و استخر تخصصی برای این گروه از بیماران تاکید کرد و گفت: تمامی این نیازمندی ها با حمایت خیرین می تواند رفع شود.

در پایان این مراسم خیر اردبیلی مالک جعفر زاده مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای تامین نیازمندی های درمانی و دارویی این بیماران اهدا کرد.

در عین حال مدیرعامل موسسه خیریه ریحانه استان اردبیل، علی سرابیان اختصاص واحدهایی از درمانگاه بیماران صعب العلاج و استخر تخصصی بیماران ام اس را بر عهده گرفت.