قزوین- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ کس در دانشگاه از حق وتو برخوردار نیست و دانشگاه ها باید بر اساس قانون، همدلی و در برخی موارد ایثار اداره شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیا هاشمی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که غروب دوشنبه در آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: باید روش گفتگو را بیاموزیم چرا که حل بسیاری از مشکلات ما در گرو آموختن روش گفتگو است و در این بین ترویج گفتگو و آموختن اصول آن در میان دانشجویان اهمیت وافری دارد.

وی بیان کرد: سیاست وزارت علوم حمایت از تشکل ها و نهادهای دانشجویی است اما در این بین تشکل های دانشجویی نباید بار احزاب را بر دوش بکشند.

وی در پاسخ دانشجویانی که از برخورد با تجمعات دانشجویی گلایه داشتند گفت: باید بیاموزیم که در مسیر قانون حرکت کنیم و آن را فصل الخطاب قرار دهیم بر همین اساس برای همه تجمعات نیاز به مجوز و تبعیت از قانون داریم در این بین مجری قانون نیز مدیریت دانشگاه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ کس در دانشگاه از حق وتو برخوردار نیست و اصولا اعتقادی به نقش وتویی در دانشگاه ها نداریم و معتقدیم که دانشگاه ها باید بر اساس قانون، همدلی و در برخی موارد ایثار اداره شوند.

این مسئول بیان کرد: اینکه برخی از دانشجویان در این جلسه از وجود فضای ترس در دانشگاه گفته اند جای تامل دارد و باید گفت که اگر فضای ترسی در جامعه وجود دارد ناشی از ضعف شما است چرا که شما با شجاعتتان در بیان واقعیت باید سد راه این فضای ترس در دانشگاه های می شدید.

هاشمی با اشاره به همکاری وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: اینکه پیش تر گفته ایم نوع همکاری و همدلی وزارت علوم و نهاد در دانشگاه ها بی سابقه است به این معنا نیست که اختلاف نظر وجود ندارد اما این اختلاف نظرها با همدلی و مدارا رفع می شود.

وی در رابطه با ممنوعیت فعالیت انجمن اسلامی مدرسین در دانشگاه بین المللی و منفقودی اموال دفتر این تشکل نیز بیان کرد: انجمن اسلامی مدرسین یکی از تشکل های تاثیرگذار است که فعالیت مجدد آن نیازمند مسیر قانونی مخصوص به خود است که در این بین از آقای نائینی می خواهیم این مسئله را با جدیت پیگیری کنند.