بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در سال جاری بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن مددجویان روستایی این استان اختصاص یافته است.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای احداث مسکن مددجویان روستایی نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در سال جاری خبر داد و افزود: متأسفانه در حال حاضر پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان این استان نامقاوم است.

وی با بیان این که نهاد کمیته امداد استان برای رفع مشکلات مسکن مددجویان روستایی برنامه ریزی گسترده ای دارد، اضافه کرد: کمیته امداد با انعقاد قرارداد با بنیاد مسکن خراسان شمالی ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی از محل طرح بهسازی را در دستور کار خود قرار داده است.

حسین پور با اشاره به این که براي بهسازي هر يک از مسکن هاي روستايي تا سقف ۱۵ ميليون تومان اعتبار اختصاص یافته است، افزود: بر اساس برنامه امسال بهسازی واحدهای مسکونی مددجویان روستایی استان بر اساس اولویت بندی انجام شده صورت می گیرد.

به گفته وی افزون بر واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی در روستاها، امسال این نهاد بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان در شهرهای استان را نیز در دستور کار خود دارد.

حسین پور تصریح کرد: اکنون هزار و ۴۰۰ واحد مسکوتی مددجویان روستایی و ۶۰۰ واحد مسکن شهری مددجویان نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیازمند تعمیر هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی در پرداخت اقساط تسهیلات مسکن خود مشکل دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان این که اعتبارات و توان این نهاد پاسخگوی میزان نیاز و شمار مددجویان نیست، افزود: در این راستا حمایت خیران ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی ۱۳۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۵۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.