خرم آباد - استاندار لرستان گفت: ۱۰ هزار لرستانی برای شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر امروز چهارشنبه در بیست و هفتمین گردهمایی ائمه جمعه استان لرستان با موضوع شعار سال همدلی و همزبانی اظهار داشت: همدلی به تعبیر آیت الله میرعمادی رمز موفقیت کشور در این برهه از زمان و همه برهه های زمانی است و امیدواریم بتوانیم رهنمود بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری را در زندگی مردم جاری و نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه خرداد امسال ماه بسیار مهمی است، عنوان کرد: این ماه، ماه بنی هاشم است و هم اعیاد فراوانی دارد و هم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) را داریم.

استاندار لرستان با بیان اینکه که حدود ۱۰ هزار لرستانی برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اعزام می شوند، ادامه داد: هماهنگی های لازم را انجام دادیم و فرمانداران را موظف کردیم در شهرستان ها نسبت به تشکیل ستاد اقدام کنند.

بازوند تصریح کرد: اعتبار لازم برای اعزام لرستانی ها برای شرکت در مراسم سالگرد حضرت امام (ره) را تامین کردیم و در حال پرداخت است و متولی این امر سپاه حضرت ابوالفضل(ع) است که زحمات فراوان سردار کشکولی جای تقدیر و تشکر دارد.

پرواز خرم آباد - نجف دستاوردی ارزشمند

وی به اولین پرواز خارجی در استان اشاره کرد و افزود: این پرواز هفته گذشته به مقصد نجف انجام گرفت و کار بسیار باارزشی است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مردم لرستان علاقمند به زیارت عتبات عالیات و حرم امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) هستند که برقراری این پرواز یکی از خواسته های مردم بود و استقبال خوبی شد.

بازوند به مشکلات سفر زمینی به کربلا و نجف اشاره کرد و بیان داشت: سفر زمینی طولانی و خسته کننده بود که امروز خوشبختانه با کمتر از ۴۵ دقیقه پرواز زائران به نجف می رسند.

وی با بیان اینکه این پرواز یک دستاورد بسیار باارزش است عنوان کرد: قرار است ماهیانه یک پرواز به مقصد نجف داشته باشیم و در این رابطه تفاهم نامه ای با سازمان حج و زیارت امضا کردیم که شرط آنها این بود هواپیما در اختیارشان بگذاریم و ما هم پذیرفتیم.

استاندار لرستان به بعد اقتصادی و حائز اهمیت پرواز نجف اشاره کرد و ادامه داد: بازار عراق بازار خوبی است و می توانیم یک ارتباط اقتصادی خوبی با آن برقرار کنیم.

تلاش برای ارتقای صادرات به عراق

بازوند به قرار گرفتن لرستان در کریدور زیارتی کربلا و مشهد اشاره و تصریح کرد: مردم عراق که قصد زیارت مشهد دارند می توانند به لرستان سفر کرده و چند روز مهمان ما باشند و با پرواز مشهد به زیارت حرم امام رضا(ع) بروند.

وی با اشاره به بعد تخصصی ایجاد این پرواز افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ کنند می توانند از این طریق فعالیت های زیادی مانند دندان پزشکی و... انجام دهند و مردم عراق هم استقبال می کنند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: گروهی را برای برقراری روابط اقتصادی در عراق مامور کردیم که صادرات داشته باشیم و از بازار خوب آنجا استفاده کنیم.

بازوند از ائمه جمعه تبلیغ و تشویق مردم برای سفر هوایی به نجف را خواستار و یادآور شد: اگر ائمه جمعه در خطبه ها به این موضوع اشاره کنند و این سفر جا بیفتد می توانیم این اقدام خوبی را که شروع کرده ایم ادامه دهیم.

وی به ثبت نام ۳۰۰ نفر تاکنون برای پرواز ماه آینده نجف اشاره و عنوان کرد: استقبال مردم خوب بوده و امیدواریم ارتباط خوبی را هم از لحاظ مذهبی و هم از نظر اقتصادی برقرار کنیم که به طور قطع همت ائمه جمعه می تواند نقش خوبی در این زمینه داشته باشد.