همدان- جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع)گفت:تجلیل ازسردار سلگی جانباز وفرمانده بزرگ دوران دفاع مقدس تجلیل از ارزش ها،ایثارگری هاوتجلیل از آرمان های دفاع مقدس و زندگی وی سرشار از درس مجاهدت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین همدانی ظهر پنج شنبه در همایش نکوداشت حاج میرزامحمد سلگی  و رونمایی از کتاب دفاع مقدس «آب هرگز نمی میرد» در همدان، با بیان اینکه عرض ادب نسبت به امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از وظایف ماست، اظهار داشت: تجلیل از سردار سلگی جانباز و فرمانده بزرگ دوران دفاع مقدس تجلیل از ارزش ها، ایثارگری ها و تجلیل از آرمان های دفاع مقدس است.

وی با افزودن این نکته که این جانباز دفاع مقدس هنوز ویژگی های انقلاب را باخود دارد، ادامه داد: زندگی میرزامحمد سلگی سرشار از درس و آموزه برای کسانی است که می خواهند مجاهد باشند.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) بااشاره به کتاب «آب هرگز نمی میرد» که بخش هایی از زندگی سردار سلگی همراه با جنگ را روایت می کند، افزود: دوبار این کتاب را خوانده ام و با رسیدن به قسمت هایی از متن آن همیشه اشک بر چشمانم جاری می شود، چرا که تذکری برای من است.

سردار همدانی به ایثار و فداکاری افرادی که در جبهه ها بودند اشاره و عنوان کرد: نوسینده این کتاب، حمید حسام خود از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است و بنابر وظیفه ای که در دوران دفاع مقدس داشته نگارش این کتاب را یک تکلیف دانسته است.

وی با اعلام اینکه در این کتاب هم سوژه و هم نوسینده هردو از جنس دفاع مقدسند، گفت: این کتاب که سرگذشت زیبایی از حوادث مختلف است، در غرفه دفاع مقدس نمایشگاه کتاب امسال پرفروش ترین کتاب شد.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) بااشاره به خاطراتی از دفاع مقدس و بیان این نکته که رزمندگان در جنگ سئوال نمی کردند که با چه امکاناتی و به کجا بروند، افزود: میرزا محمد سلگی در تمام عملیات با یاد خدا و خواندن روایات بر روحیه رزمندگان لشکرش بسیار اثرگذار بود.

سردار همدانی بابیان اینکه رزمنده هایی که چنین فرمانده ای داشته باشند تا آخر عاشورایی می ایستند، ادامه داد: سلگی در طول هشت سال جنگ، بارها مجروح شد و باوجود قطع دوپایش باز به جبهه ها برگشت.

وی افزود: این فرمانده جنگ پرونده خود را به خوبی بسته و تا امروز با مقاومت بسیار از ارزش های گرانبها پاسداری کرده و تجلیل از وی تجلیل از همه ایثارگران و خانواده های آنان است.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) با تاکید براین مطلب که این کتاب باید درس و الگویی در زندگی همه ما شود، گفت: کتاب دفاع مقدس نباید بلاعوض داده شود، بلکه باید از هزینه های جاری خود برای خرید این چنین کتاب هایی هزینه صرف نماییم.

سردار همدانی همچنین به صبر و استقامت همسر این جانباز بزرگوار اشاره کرد و افزود: همسر جانباز همسنگر او نیز هست و بیش از نیمی از رشادت ها متعلق به اوست.

وی یادآور شد: هنرمندان و نویسندگان باید در عرصه دفاع مقدس بیش از پیش وارد شوند، چرا که رزمندگان بسیاری داریم که هر کدام کتابی از خاطراتند.