سمنان – نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه از مسئولان می‌خواهیم تا مردم را با کلمات بازی ندهند، گفت: مسئولان از تناقض‌گویی در خصوص نحوه بازرسی از مراکز مهم کشور توسط غرب بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان در محل مصلای بزرگ این شهر، ضمن اشاره به ادامه مذاکرات هسته با تاکید بر ضرورت حمایت از تیم دیپلماسی کشور ر راستای تحقق اهداف نظام و مردم شهید پرور ایران اسلامی، اظهار داشت: ملت ما با حضور همیشگی خود در تمام صحنه های دفاع از انقلاب، خواستار شفاف بودن مسئولان هستند.

وی با تاکید بر اینکه از مسئولان می‌خواهیم تا مردم را با کلمات بازی ندهند، تصریح کرد: سخنان ولی امر مسلمین جهان راهگشای مشکلات بوده و مردم گوش به فرمان ایشان از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن که به راحتی به دست نیامده است حمایت می‌کنند.

دشمنان ما شیاد و غیر قابل اعتماد هستند

خطیب جمعه سمنان، با اشاره به برخی سخنان تیم دیپلماسی که اظهار می کنند در مذاکرات هسته‌ای اجازه بازرسی به غرب را نداده‌ایم، تاکید کرد: اما برخی از ایشان باز به نحوی دیگر اذعان می کنند که اجازه دسترسی فقط به گروه ۱+۵ داده شده، و این مهم به نحوی تناقض‌گویی بوده و زیبنده مسئولان نیست.

آیت الله شاهچراغی بیانات و موضع‌گیری‌های رهبری پیرامون پشتیبانی و حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را یادآور شد و افزود: معظم له این تیم را مورد تأیید قرار داده‌اند اما همواره در سخنانشان نسبت به غربی‌ها دغدغه داشته‌اند و این مهم را مطرح کرده‌اند که دشمنان ما شیاد و غیر قابل اعتماد هستند.  

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی‌ها خواستار صلح با آمریکا هستند و می گویند چاره‌ای جز این نداریم اضافه کرد: امروز جهان کفر با رهبری صهیونیستها و در راس آن آمریکا و اسرائیل در سراسر جهان اقدام به ظلم و آتش افروزی می کنند که باید با توکل بر خدا برابر آنها استوار باشیم.

حضور مردم در آئین های ملی باعث افزایش قدرت معنوی نظام می شود

عضو مجلس خبرگان رهبری، با قرائت آیه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که باید قوی باشید و امروز هم مذاکره‌کنندگان باید بدانند که ملت ما قوی است.

شاهچراغی با یادآوری فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، از مسئولان خواست تا برای حضور پررنگ‌ مردم در برنامه‌های ملی و مذهبی برنامه ریزی کنند و گفت: حضور گسترده مردم در آئین های مختلف باعث وفاق ملی و افزایش قدرت معنوی نظام می شود.

وی همچنین در خاتمه ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، تصریح کرد: جوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور مورد توجه بیشتر مسئولان باشند.