مسئولان تنیس روی میز کره‌شمالی موافقت رسمی خود برای اعزام مربی و بازیکن به ایران در هر دو بخش مردان و زنان را به طور رسمی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای نشست برگزار شده میان احمد سعادتمند، سرپرست فدراسیون تنیس روی میز با رایزن فرهنگی ورزشی کره‌شمالی مبنی بر توسعه همکاری میان دو کشور، امروز یکشنبه مسئولان تنیس روی میز کره‌شمالی موافقت رسمی خود را برای اعزام مربی و بازیکن به ایران جهت حضور در اردوی مشترک با ملی‌پوشان کشورمان اعلام کردند.

احمد سعادتمند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر اظهارداشت: مسئولان تنیس روی میز کره‌شمالی با ارسال ایمیلی ضمن اعلام موافقت برای همکاری در این زمینه، آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با فدراسیون ایران اعلام کردند. بر همین اساس عصر امروز پیش‌نویس قرارداد همکاری با کره شمالی را تنظیم کرده و برای این فدراسیون تنیس روی میز این کشور ارسال می‌کنیم.

وی اعزام مربی و بازیکن از کره‌شمالی به ایران مهمترین بخش قرارداد همکاری با این کشور است، تصریح کرد: معرفی یک مربی که در رزومه‌اش سابقه حضور درتیم ملی کره‌شمالی را داشته باشد همراه با دو بازیکن در بخش مردان و معرفی یک مربی و دو بازیکن هم دربخش بانوان یکی از اولویت‌های توسعه همکاری با کره‌شمالی است.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: این مربیان و بازیکنان باید به مدت 10 ماه یعنی تا زمان مسابقات قهرمانی جهان (اسفندماه) و بعد از آن مسابقات انتخابی المپیک (فروردین - هنگ‌کنگ) در ایران باشند و با اعضای تیم ملی مردان و زنان کشورمان تمرین مشترک داشته باشند.

سعادتمند گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده به هنگام اعزام تیم‌های ملی به مسابقات یا اردوهای برون مرزی، این مربیان وبازیکنان کره‎ای به استان‌ها اعزام خواهند شد. در مجموع 80 درصد کارها انجام شده و به زودی شاهد حضور آنها در ایران خواهیم بود.