جواد شمقدری اعلام کرد در وقفه‌ای که برای تولید «انقلاب دوم» پیش آمده، مشغول کار روی متن است و احتمالا هشت قسمت جدید را به سریال اضافه می‌کند.

جواد شمقدری کارگردان سینما و تلویزیون درباره وضعیت فعلی سریال «انقلاب دوم» به خبرنگار مهر گفت: هنوز با تلویزیون برای آغاز ساخت سریال به جمع بندی نرسیده‌ایم و درباره بودجه و اولویت‌های موجود، هنوز چیزی به ما اعلام نشده‌ است.

وی افزود: امیدوارم به زودی مسیر تولید این سریال هموار شود و بتوانیم کار آن را شروع کنیم. البته من زمان را از دست نمی‌دهم و با کمک دوستانی که به عنوان مشاور در کنارم هستند، مشغول کار روی فیلمنامه هستم و متن را توسعه می‌دهم.

افزایش قسمت‌ها از ۱۶ به ۲۴

کارگردان «بر بال فرشتگان» یادآور شد: پیش از این قرار بود «انقلاب دوم» در ۱۶ قسمت ساخته شود اما تا به حال که تولید ما به تاخیر افتاده، روی متن کار کرده‌ام و پیش بینی می‌کنم سریال ۲۴ قسمتی شود. بنابراین با هشت قسمتی که به کار اضافه می‌شود، طراحی دقیق‌تری روی شخصیت‌ها صورت می‌گیرد و حوادث جذاب‌تر و زیبا‌تر به تصویر کشیده می‌شوند.

بازدید از لوکیشن‌های احتمالی سریال

وی در پایان گفت: در کنار کار روی فیلمنامه، به صورت خودجوش برخی لوکیشن‌ها و موقعیت‌ها را می‌بینم تا آمادگی اولیه‌ای برای کار پیدا کنم و زمانی که تولید آغاز شد، با آگاهی بیشتر سراغ کار بروم.

«انقلاب دوم» به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ می‌پردازد و اتفاقاتی همچون انقلاب اسلامی،‌ اسارت جاسوسان آمریکایی، حوادث ۴۴۴ روز، قرارداد الجزایر  و... در این سریال مورد توجه قرار می‌گیرد.