ایلام-مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: کار مهار آتش در سطح جنگلهای شلم ایلام ادامه دارد.

خیرالله آذرکردار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جنگلهای شلم ایلام شب گذشته دچار آتش سوزی شده بود که بلافاصله نیروهای امدادی برای خاموش کردن آتش وارد منطقه شدند.

وی بیان داشت: بعد از چند ساعت با فعالیت و کمک نیروهای مختلف اعم از مردمی و نهادهای دولتی و غیر دولتی و...موفق به مهار آتش در مناطق آتش سوزی شلم شدیم و امروز خاکستر باقی مانده از آتش سوزی شب گذشته مجدد دچار حریق شد که بازهم نیروها وارد منطقه برای خاموش کردن آتش شده اند.

آذرکرد بیان داشت: هم اکنون میزان دقیق خسارات وارد شده به عرصه های جنگلی استان ایلام در منطقه شلم مشخص نیست ولی هم اکنون تمام نیروها اعم از منابع طبیعی، هلال احمر، شهرداری و مردم ایلام  داوطلبانه در حال خاموش و مهار آتش هستند.

وی عنوان کرد: بخش مهمی از آتش سوزی کنترل شده است و طی ساعت های آینده پیش بینی می شود آتش کنترل شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون مردم برای خاموش کردن حضوری گسترده دارند و از تلاش های آنها قدردانی می کنم.

بنابراین گزارش در پی بی احتياطي عوامل انساني عصر ديروز حريق جنگل هاي چقاسبز را فرا گرفت كه دامنه آن به كوه شلم كشيده شد و آتش و دود آن بخش وسيعي از آسمان ايلام را در بر گرفت.

به رغم اینکه از لحظات ابتدايی گروه های امدادی، يگان حفاظت منابع طبيعی و محيط زيست، بسيج، شهرداری و آتش نشانی و نیروهای مردمی برای خاموش كردن آتش در محل حادثه حضور يافتند اما به دليل خشك بودن علف ها و وزش باد دامنه آتش بخشهایی از جنگل های زيبای شلم را طعمه خود كرد.

این آتش سوزی شب گذشته مهار شد ولی امروز نیز به دنبال وزش باد خاکستر موجود در منطقه دوباره شعله ور شد که به دنبال وقوع آتش سوزی مجدد همچنان عملیات اطفای حریق ادامه دارد.

آذرکرد بیان داشت: عمده خسارت آتش سوزی به علف های خشک منطقه بوده و آتش سوزی کمتر به درختان آسیب وارد کرده است.