ایلام- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: خاموش کردن آتش جنگلهای شلم به خوبی پیش می رود.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون روال خاموش و مهار آتش سوزی در سطح جنگلهای شلم ایلام به خوبی پیش می رود و همه دستگاه های اجرایی و مردم در حال انجام وظیفه هستند.

وی بیان داشت: هم اکنون نیروهای هلال احمر نیز در منطقه مستقر شده اند و در بحث امکانات برای خاموش و مداوای افراد حاضر در صحنه کمک و یاری می کنند.

سلیمانی از استقرار بالگرد هلال احمر طی صبح امروز در استان خبر داد و گفت: این بالگرد برای جابجایی نیروها استفاده می شود چراکه منطقه سخت گذر است و این بالگرد به طور مرتب در منطقه در حال رفت و آمد است.

وی عنوان کرد: به طور قطع مشارکت مردم برای خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای شلم ایلام تا ساعات آینده ادامه دارد.

بنابراین گزارش در پی بی احتياطي عوامل انساني عصر ديروز حريق جنگل هاي چقاسبز را فرا گرفت كه دامنه آن به كوه شلم كشيده شد و آتش و دود آن بخش وسيعي از آسمان ايلام را در بر گرفت.

به رغم اینکه از لحظات ابتدايی گروه های امدادی، يگان حفاظت منابع طبيعی و محيط زيست، بسيج، شهرداری و آتش نشانی و نیروهای مردمی برای خاموش كردن آتش در محل حادثه حضور يافتند اما به دليل خشك بودن علف ها و وزش باد دامنه آتش بخشهایی از جنگل های زيبای شلم را طعمه خود كرد.

این آتش سوزی شب گذشته مهار شد ولی امروز نیز به دنبال وزش باد خاکستر موجود در منطقه دوباره شعله ور شد که به دنبال وقوع آتش سوزی مجدد همچنان عملیات اطفای حریق ادامه دارد.